Mit tennétek, ha örökölnétek egy 1971-es, szervízkönyves (! ), első tulajos, de jelenleg nem üzemképes VW bogarat?
Attól függ, milyen állapotban van. A kívülről, messziről szép, vezetett szervizkönyves "bácsiautók" közt is van olyan, amit már egyáltalán nem éri meg felújítani. Sajnos azok a példányok, amiket itthon helyeztek forgalomba, elég sokat kaptak az élettől: az alkatrészellátás hiányosságai miatt sok tákolt, típusidegen alkatrészekkel "tarkított" példány volt akkoriban.
Ha rendberakni nincs pénzed, akkor konzerválni kell az autót. Ezzel biztosíthatod azt, hogy a későbbi felújításig ne romoljon nagy mértékben az állapota. Kell egy száraz, hűvös, jól zárható garázs, abban jó helyen lesz. A legfontosabb a rozsda támadásának megakadályozása: a sérült felületkezelést pótolni kell (nem muszáj újrafényezni az elemet, csak valami bevonat legyen rajta), a rozsdát pedig el kell távolítani és utána védeni kell a felületet a további rozsdásodástól. Ha a motoralkatrészeket is sikerül megvédeni a vakrozsdától és az "összegyógyulástól" és a műanyagok is kapnak valamiféle kezelést, akkor pár évig jelentős állapotromlás nélkül fog túlélni.
Ha megöröklöd, akkor a tulajdonjog mellett megkapod az autóval járó költségeket is. A konzerválás mellett meg tudod tenni, hogy elviszed muzeális előminősítésre, aztán annak a segítségével átmeneti időszakra kivonatod. Ez nem olyan mint az ideiglenes kivonatás (ami max. fél év), hanem akár 10 évre is ki lehet vonatni a forgalomból. Szóval ha van hol tárolnod (átmenetileg akár ismerősnél is, a lényeg hogy ne ázzon, ne rohadjon vizes környezetben és ne süsse szét a napocska), akkor így a tiéd is marad, aztán majd ha lesz rá keret akkor költesz rá. most 41 éves a masina, 9 év alatt apránként meg lehet csinálgatni - ilyen dologgal mondjuk tudod magadat motiválni pl. a dohányzásról leszokásra is: ennyi év alatt rendbe lehet tenni abból amit elszívnál. Ez csak egy példa, de mutatja hogy mennyi mindenre jók a veteránok. :P
A jelenleg nem üzemképes mit jelent? Vettem már "nem üzemképes" jelszóval régi motort olcsón, aztán gyertyapipa-csere meg friss benzin után másodikra rúgásra elindult... Meg persze az is lehet hogy rom, nem mindenkinek van szerencséje.
Persze ha nem akarsz régi gépekkel foglalkozni, akkor el is adhatod - előtte olyasvalakivel nézesd át aki ért is hozzá, mert attól hogy nem megy lehet még jó állapotú is. Ha pl. nem kell lakatolni és gyári a fényezése az dob az értékén.
Ne add el,a veteránautó jó befektetés.
Ha levizsgázna OT-s rendszámra,súlyadó nincs rá,az éves veteránbiztosítás kb 10eft.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!