Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a véleményetek a Skoda...

Mi a véleményetek a Skoda Octaviaról?

Figyelt kérdés
2001-es évjárat, 1.6-os motor 75 LE. Nagyon gyenge ehhez a kasznihoz?

2012. okt. 3. 20:31
 1/5 anonim ***** válasza:
Hát nem egy erőgép. De ezek ahhoz képest, hogy sedan, elég könnyű autók. Tök átlagosan tudja hajtani, próbáld ki előtte, hogy milyen, de egyébként egy 1.8-as lenne optimális. Másrészről jó autók, amire készültek, arra teljesen jók. Átlagos közlekedésre.
2012. okt. 4. 00:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
Gyengének gyenge, de szerintem normálisan el lehet közlekedni vele. Nyilván tartós autópályázásra nem ajánlott :)
2012. okt. 4. 00:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 Alex67 ***** válasza:
100%

Sajnos nem csak gyenge, de fogyaszt is. Az 1.4 szintén 75Le-s és nagyjából átlag 1 literrel eszik kevesebbet, viszont menetteljesítményben nincs számottevő különbség.

Az 1.6 tényleg csak arra jó, hogy "A"-ból elvigyen "B"-be. Nem egy üldözőautó, és a pályán sem az övé a belső sáv, de egy átlagosan szürke, stressztől, és vezetési élménytől mentes autózásra kiválóan alkalmas.


Ahogy az előzőekben is írták, inkább az 1.8-as, szívó, 125Le-s motorral vedd meg. Normális használat mellett vegyesbe 8l/100km, ráadásul marad némi erőtartalék a motorban, dinamikusabban előzöl, könnyebben kijössz egyes szorult helyzetekből, stb.


Ebből létezik egy 1.8T 150Le-s változat is, de a turbó sajnos gyenge pontja a motornak, és igen drága a javíttatása.

2012. okt. 4. 14:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen! Igazából 650.000 Ft-om lenne autót venni, és elég kevés 1.8-as Octaviat lehet találni.
2012. okt. 4. 18:33
 5/5 Alex67 ***** válasza:

Annak, hogy kevés az 1.8-as motorral szerelt Oktavia, több oka is van.

Mikor elindult az első széria forgalmazása itthon, akkor csak az 1.4-75Le, illetve 1.6 szintén 75Le-s, de nyújtott lökettávú benzinüzemű motorokkal, és az 1.9SDI dízellel lehetett kapni.

A legtöbbet a három alapmotorral szerelt változat közül az 1.4, illetve az 1.9SDI-ből adták el. Magasabb ára miatt a dízelt zömében cégek vették.


Nemsokkal a bevezetés után megjelent a kínálatban az 1.6 rövid lökettávú, 101Le-s változata, és a 125 Le-s szívó 1.8.

Az alapmotorokéhoz képest valamivel magasabb fogyasztás, valamint az akkor még teljesítmény után fizetendő adók miatt nem volt túl népszerű a szívó 1.8

Emiatt elég kevés van belőle, ráadásul az idő bebizonyította, hogy az egyik legmegbízhatóbb motor a kínálatban, ezért akinek van, és jól működik, nincs lehajtva stb, annak esze ágában sincs eladni.


A típus itthon hamar népszerű lett, és erre tett rá a gyártó egy lapáttal, mikor kiadta az első RS változatot.

Akinek volt pénze, és nem érdekelte az adó az inkább 1.8T mellett döntött.

Majd az első generáció ráncfelvarrását követően ismét bővült a motorkínálat , és megjelentek az 1.9 PD TDI motorok a kínálatban.

Ezután jött a második, majd 2008-tól a 3. generáció.

2012. okt. 5. 15:04
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!