2 vagy 4 henger?
Sziasztok.
Ugyebár a ducati 2 hengeres gépeket épít azért van olyan hangjuk.
A többi gyártó szinte csak 4 hengeres sportmocikat gyárt (ugyebár annak van ilyen duruzsoló hangja).
Azt akarom kérdezni hogy mi a 2 illetve 4 henger előnyei, és miért csak a ducati csinálja 2 hengresre a sportmotorjait?
Azt tudom hogy a 4 hengernél, mindig van olyan henger ami "dolgozik" tehát épp robbanás van benne, ezáltal simább a járása!
nagyon jó a kérdésed,
én is kiv vok a válaszokra,
Egyrészt simább járás, másrészt mivel a hengerűrtartalom 4 hengerre oszlik el sokkal kisebbek és könnyebbek a dugattyúk, pörgősebb motorokat lehet összerakni. Nem véletlenül forognak el a japán speedgépek blokkjai 18-20ezerig is akár.
Illetve amellett hogy bírják a magas fordulatot élénkebb a gázreakció is, cserébe alacsony fordulaton nem mennek annyira mint egy V2-es.
A Ducati pedig azért gyárt V2-es blokkokat mert egyrészt más nem gyárt ilyet, másrészt szép a hangja, harmadrészt mert könnyebb mint egy ugyanakkora sor4-es blokk. Na meg mert ez a védjegyük.
De hogy összehasonlítás is legyen.
2henger:
-egyedi hang
-könnyű konstrukció
-alacsony fordulatról is megindul
-viszonylag alacsony redline
-viszonylag nagy vibráció
4henger:
-sima járás
-magas redline
-pörgős motor
-alacsony fordulaton nem igazán húz
-kcisi, könnyú dugattyúk, alacsony tömegű, kis tehetetlenségű mozgó alkatrészek miatt élénkebb gázreakció
Az 1200-as BMW-k is kéthengeresek.
Az R1200RT pl 4 másodperc alatt van százon, annyira csak nem lehet rossz..
Az ezres Gixxer meg 2.8 alatt.
Egyébként egyrészt a bömbi boxer, nem V-blokk, ami más téma, plusz egy túraenduróval nem fog senki gyorsulgatni mikor felpakolt 50kiló cuccot, meg az asszonyt maga mögé. :D
Konstrukciós dolgokról volt szó, nem mondtam hogy rossz a 2hengeres blokk, csak felsoroltak a különbségeket.
A konkrét példánál maradva az új Gixxer tud 191 lovat 12000-es fordulaton és 108NM-es nyomatékot 8500-nál, az R1200RT meg 109 lovat 7750-nél, és 120NM-t 6000-nél.
Egyrészt hangolás kérdése is, de ez egy konkrét példa arra amit írtam.
Ja, és ugye a gyorsulás nemcsak a blokk karakterisztikájától függ, hanem a váltó áttételezésétől, a fokozatok hosszúságától is.
Azonos ezres blokkhoz lehet építeni olyan váltót amivel 4mp alatt van százon, de kényelmes fordulaton van 90-es és 130-as tempónál is, meg olyat is amivel 2mp alatt van százon, de 90-nél és 130-nál is túl sokat/keveset pörög adott fokozatban.
Szóval a gyorsulási adatok nem igazán képeznek összehasonlítási alapot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!