Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 2 vagy 4 henger?

2 vagy 4 henger?

Figyelt kérdés

Sziasztok.

Ugyebár a ducati 2 hengeres gépeket épít azért van olyan hangjuk.

A többi gyártó szinte csak 4 hengeres sportmocikat gyárt (ugyebár annak van ilyen duruzsoló hangja).

Azt akarom kérdezni hogy mi a 2 illetve 4 henger előnyei, és miért csak a ducati csinálja 2 hengresre a sportmotorjait?

Azt tudom hogy a 4 hengernél, mindig van olyan henger ami "dolgozik" tehát épp robbanás van benne, ezáltal simább a járása!


2012. szept. 30. 08:37
 1/8 anonim ***** válasza:

nagyon jó a kérdésed,

én is kiv vok a válaszokra,

2012. szept. 30. 09:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

Egyrészt simább járás, másrészt mivel a hengerűrtartalom 4 hengerre oszlik el sokkal kisebbek és könnyebbek a dugattyúk, pörgősebb motorokat lehet összerakni. Nem véletlenül forognak el a japán speedgépek blokkjai 18-20ezerig is akár.


Illetve amellett hogy bírják a magas fordulatot élénkebb a gázreakció is, cserébe alacsony fordulaton nem mennek annyira mint egy V2-es.


A Ducati pedig azért gyárt V2-es blokkokat mert egyrészt más nem gyárt ilyet, másrészt szép a hangja, harmadrészt mert könnyebb mint egy ugyanakkora sor4-es blokk. Na meg mert ez a védjegyük.

2012. szept. 30. 09:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

De hogy összehasonlítás is legyen.


2henger:

-egyedi hang

-könnyű konstrukció

-alacsony fordulatról is megindul

-viszonylag alacsony redline

-viszonylag nagy vibráció


4henger:

-sima járás

-magas redline

-pörgős motor

-alacsony fordulaton nem igazán húz

-kcisi, könnyú dugattyúk, alacsony tömegű, kis tehetetlenségű mozgó alkatrészek miatt élénkebb gázreakció

2012. szept. 30. 09:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat, már régóta érdekelt! :D
2012. szept. 30. 10:23
 5/8 anonim ***** válasza:

Az 1200-as BMW-k is kéthengeresek.

Az R1200RT pl 4 másodperc alatt van százon, annyira csak nem lehet rossz..

2012. szept. 30. 12:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

Az ezres Gixxer meg 2.8 alatt.


Egyébként egyrészt a bömbi boxer, nem V-blokk, ami más téma, plusz egy túraenduróval nem fog senki gyorsulgatni mikor felpakolt 50kiló cuccot, meg az asszonyt maga mögé. :D


Konstrukciós dolgokról volt szó, nem mondtam hogy rossz a 2hengeres blokk, csak felsoroltak a különbségeket.


A konkrét példánál maradva az új Gixxer tud 191 lovat 12000-es fordulaton és 108NM-es nyomatékot 8500-nál, az R1200RT meg 109 lovat 7750-nél, és 120NM-t 6000-nél.


Egyrészt hangolás kérdése is, de ez egy konkrét példa arra amit írtam.

2012. szept. 30. 19:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

Ja, és ugye a gyorsulás nemcsak a blokk karakterisztikájától függ, hanem a váltó áttételezésétől, a fokozatok hosszúságától is.


Azonos ezres blokkhoz lehet építeni olyan váltót amivel 4mp alatt van százon, de kényelmes fordulaton van 90-es és 130-as tempónál is, meg olyat is amivel 2mp alatt van százon, de 90-nél és 130-nál is túl sokat/keveset pörög adott fokozatban.


Szóval a gyorsulási adatok nem igazán képeznek összehasonlítási alapot.

2012. szept. 30. 19:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:
Értem!
2012. okt. 1. 06:21

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!