Mennyiért éri meg bukósisakot venni gyorsasági motorhoz? Egy 20-30 000 körüli bukóval kimerjek menni utcára vagy inkább több pénzt áldozzak rá?
Úgy láttam, hogy 20 000-től egészen 200 000-ig is vannak.
A 100 000 felettinél csak a márkát fizeti már az ember, és a komfort dolgokat vagy azok tényleg annyira jók hogy ez az áruk?
Egy 20e és egy 100e forintos sisak között ég és föld a különbség (főleg, ha esel...).
Annyiért vegyél sisakot amennyit a fejed megér neked... Ha nem akarsz divatolni sokszor lehet 80-100e-s sisakokat leértékelve 40-50e körül megvenni.
Én mai napig robogós sisakkal(áll védő nélküli) vezetek sportmotort városban, van egy teljes sisakom ami mindenhol véd, de abban fojtogatva érzem magam
15-ért már kapni olyan sisakot ami nem megy szét első nagyobb balesetednél, van olyan ami szétreped olyan vékony a burkolat
Én nagyritkán lépem csak át a 100-at (ahhoz is lejtő kell... :P ), de rendes zárt sisakot hordok. Kb 30-35 ezres árkategória, többre akkor nem volt keret.
Pár éve, kezdő motorosként meglátogattam egy barátomat a kórházban, elég sok öltés volt a tarkóján, mert a vacak sisak (amit olcsón vett, hogy "áá, hát hetvennél sosem megyek többel, főleg az oldalkocsi miatt") annyit deformálódott amikor fellökték, hogy a tarkója vette fel a járdaszegély ütését. Még szerencséje, hogy nem arccal vette le a flasztert, mert persze állvédő nélküli volt a fejvédője.
"15-ért már kapni olyan sisakot ami nem megy szét első nagyobb balesetednél"
Örök érvényű szabály, hogy a jó sisak pont, hogy széttörik a fejeden! (a fejed meg egybe marad!). A szar sisak (ami nem törik) pedig rátekeredik a fejedre aztán majd a kórházban vágják és feszegetik le a koponyádról...
Amúgy az egy baromság, hogy kibírjon a sisak egy esést. A sisak SZIGORÚAN kuka egy olyan esés után, ahol koppant a sisak a földre, mert nem tudhatod, hogy a belső szerkezete sérült-e és továbbra is megfelelő védelmet nyújt-e.
Sokszor visszatérő téma a sisak kérdése.
Az általános szabály: annyit fizess a sisakért amennyit a fejed megér.
A törés tesztet illetően a 30ezres sisak is védhet olyan jól mint egy drágább sisak. Nem ebben van az árkülönbség.
Az olcsóbb sisakok általában termoplasztik alapúak. Ezeknek az a hátránya, hogy a héjszerkezet ütéselnyelőképessége az évek alatt megváltozik. Általában 3 évig használhatóak ezek a sisakok - szemben a drágább pl a drágább szénszálas, karbonszálas sisakokkal ahol nincs ilyen elévülés. Mint azt előttem egy válaszoló nagyon megírta, ha bármely típusú sisakok nagyobb erőhatás ér, akkor már tovább nem használható - függetlenül a héj kialakítás technológiájától. Olcsós sisakok komfortérzete egy picit rosszabb - bár ez relatív dolog - én inkábba rostély zárszerkezéteben találtam minőségi eltérést. Az olcsóbb sisakokat általában gyorscsattal szállítják, még a versenysisakok dupla O gyűrűvel rendelkeznek. ( Ami sokkal egyszerűbb mint a gyorscsat :). Én a magam részéről a 60-70e Ftos sisak ár kategóriát tartom a legjobb ár/érték arányúnak, márkától függetlenül. ( Jelenleg egy drága sisakot használok, majdnem 200e Ft-ba került )
"Na most én tuti itt Magyarországon a csekkek országában nem fogok 100 ezer Ft ért 2évente sisakot venni"
Nem kell. A 100e Ftos sisakok nem termoplasztik alapúak. A karbon szálas héjszerkezetnél nincs öregedés.Látom nem olvastál figyelmesen. Egyébként pedig abban motorozol amiben akarsz.
Köszönöm a válaszokat, sokat segíttetek :)
Látom nem egy hozzáértő ember van ezért megkérdezem azt is, hogy szerintetek melyik a következő 4 motor közül a legjobb, és miért?
megjegyzem én még nem motorom csak nagyon szeretnék idővel de az anyagiak még nem engedik.
A motorokat elfelejtettem oda írni bocsi :)
Yamaha Yzf, Suzuki gsxr, Honda cbr, Kawasaki zx (ninja)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!