Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Azonos teljesítménynél melyik...

Azonos teljesítménynél melyik motor eszik többet?

Figyelt kérdés

[link]


[link]


[link]


Elvileg mindhárom autó 150LE, az egyik 2,6-os, a másik 1,8-as turbóval, a harmadik 2,0-es. Melyik eszik többet? Ha feltételezzük, hogy a kocsik ugyanolyan nehezek. Nem akarom megvenni egyiket se, nem azért kérdezem.


2012. szept. 23. 13:17
 1/9 anonim ***** válasza:
Az 1,8-as tubós eszi a legkevesebbet, de az használattól is függ..
2012. szept. 23. 13:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

Nem néztem meg, de ha a 2,0 ugyanaz a motor mint az 1,8-as csak 200ccm-el nagyobb és nem turbós szerintem kevesebbet eszik ugyanolyan használat mellett.


De lehet, hogy tényleg az 1,8-as a nyerő. (Az idetartozik, hogy mindnek gondolom más fordulaton van ereje.)

2012. szept. 23. 13:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

Városban szerintem az 1.8-as vw (bár az is simán lehet 9-10), mert az csak 4 henger.


Sztrádán 140-el ill. országúton 90-100al szerintem az 520i ill. a quattro egy súlycsoport lehet, ott valószínűleg mindkettő kevesebbet fogyaszt a vw-nél.

2012. szept. 23. 13:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:

Nem igazán.


520i->Passat->A4


Az 520-as kéziváltós, klíma nékül, a Passat automata,klímás, ez rádob a fogyasztásra is, többet eszik, igaz nem vészesen.


Az Audinál meg a quattro hajtáslánc és ugyanígy a klíma dobja meg a fogyasztást, úgyhogy az övé a legrosszabb, de nagyjából ugyanabban a 10Lkörüli vegyes átlagfogyasztás-kategóriában van mindhárom gép.


Megbízhatóság és szervizköltség szempontjából viszont a bömbi a legjobb választás, a Passatnál a tiptronic, az A4-nél az összkerékhajtás tud zsebbenyúlós problémákat produkálni.

2012. szept. 23. 15:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:
Nem ennyire típusspecifikusan gondoltam, de azért köszi, elég részletes. Arra gondoltam, ha mondjuk van 3 kocsi, amik mindenben ugyanolyanok, csak a 3 féle motor van benne, de mind ugyanakkora teljesítményre tervezve, akkor melyik eszik többet. Hogy mennyire számít, hogy ugyanazt a teljesítmény, egy kisebb vagy egy nagyobb motor produkálja.
2012. szept. 23. 17:02
 6/9 anonim ***** válasza:
A legjobb válasz az lehetne, hogy attól függ :D Manapság az egész iparban megfigyelhető trend, hogy ugyan azt a teljesítményt igyekeznek minél kisebb motorból, valamilyen feltöltő segítségével kihozni. Ennek köszönhetően munkára fogják a kipufogógázok energiájának egy részét, ami egyébként veszendőbe menne. Másrészt a kisebb motor miatt kisebbek a belső veszteségek is (kisebb csapágyak, stb.). A fentieknek köszönhetően egy azonos teljesítményű, de kisebb lökettérfogatú feltöltött motor spórolós stílusban kevesebbet eszik a vele összehasonlított szívómotornál. Ráadásul a modern turbómotoroknál a turbólyuk is megoldott, igen kellemes a karakterisztikájuk, alacsony fordulatról is jól húznak. Ha viszont elkezdesz gyorsan közlekedni, és kihasználni a 150 lovat, akkor a fogyasztásbeli különbség nagyjából eltűnik. Csodák nincsenek. :)
2012. szept. 23. 17:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:
Tehát akkor bizonyos hibahatárral, de mindegy, hogy ugyanazt a teljesítményt mekkora hengerűrtartalomból nyerem, ugyanannyit fog kajálni?
2012. szept. 23. 17:38
 8/9 anonim ***** válasza:
Igen! Mivel 150 lóerőt bármilyen konstrukciójú motor csak megfelelő (kb. ugyanannyi) üzemanyagmennyiségből tudja "előállítani". Viszont ha erre a teljesítményre nincs szükség, akkor egy kisebb, modernebb feltöltött motor kb úgy viselkedik, mint egy ugyanakkora szívó, tehát egy 1.8-as motor nem fogyaszt állandóan annyit mint a 2.6-os. Mellesleg a feltöltéssel jobb hatásfok érhető el, nem véletlen mozdulnak el ebbe az irányba mostanság az autógyártók.
2012. szept. 24. 11:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Belejátszik azért az is hogy egy 1.4-es 4hengeres feltöltött motor sokkal könnyebb mint egy azonos teljesítményű 2literes 6hengeres, kevesebb anyag kell az előállításához, plusz sokat fejlődött a gyártástechnológia is.


Viszont az is biztos hogy az új kisköbcentis feltöltött motorok nem fognak 3-400ezret elmenni generálozás nélkül.


Személy szerint maradok a jó öreg 6henger-hátul kapar kombónál. :D

2012. szept. 24. 13:21
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!