180 km/h-s sebességnél egyenes úton satufék, lehetséges?
Az egyik ismerősöm mesélte h mentek egyenesen 4 sávos úton 180km/h. A radar jelzett hogy gáz van (traffipax)és ezért nyomott egy satuféket (beállt mind a 4 kerék) a sofőr egészen 90km/h-ig majd mentek tovább..
Az autó Opel Astra 2004-körüli.
Ez lehetséges? tehát h nem fordult ki az autó?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Azért csodálkozom, hogy abban az autóban nem volt ABS. Amúgy ha van ESP, az azért megfogja.
De egy régebbi autóval is, ha műszakilag jó, jól van beállítva a fék, nem kell hogy kiforduljon.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Azért 180-ról satunál már szerintem kockásodna a gumi egy kicsit.
Én már "satuztam" 200 felett is, de ott volt ABS és ESP, nem ment el semerre az autó.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Lehetséges. Még ABS-el is lehet blokkoltatni a kerekeket!
Vezetéstechnikai oktatáson elmondják a dolgot.
A lényeg hogy baromi gyorsan és erősen rúgsz a fékpedálba, így nem csak az első kerekeket hanem a hátsókat is blokkolja.
Persze ha ezt pár mp-ig csinálja akkor is laposra kopik ott a kerék, kicsit tovább hagyja meg durrdefekt. Méghozzá mind a 4 keréken.
Ezt elméletileg úgy érdemes csinálni hogy fék, pici szünet, megint fék(meg ha kell ellenkormányzás) aztán megint fék...
És úgy emlékszem azt mondták kb 40km/h-t lehet lassítani egyhuzamban úgy hogy az autó nem fordul ki vészesen.
Szóval ezt min 2 fékezésből lehetne megcsinálni.
De akkor is lenne 4db leamortizált gumi...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
nos több buktató is van a dologba
nem nagyon tudok 4 sávos utat M.o....
nem nagyon hiszem h 3000ccm motor volt benn szóval olyan 6500 körül lehet a max fordulat, de 180 min 5900 pörgött sztem, szóval az se normális aki tartosan majdnem a max fordulaton pörgeti...
a gumikat ki kellene dobni a kukába....
ja és akkora satunál nagy esély van rá h hátulról belédmennek....
meg még biztos van más is ami hirtelen nem jut eszembe....
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"nem nagyon tudok 4 sávos utat M.o....
nem nagyon hiszem h 3000ccm motor volt benn szóval olyan 6500 körül lehet a max fordulat, de 180 min 5900 pörgött sztem, szóval az se normális aki tartosan majdnem a max fordulaton pörgeti... "
Szövegértés, 2.osztály.
Nem írja, hogy MO történt az eset. (más kérdés, hogy van 4sávos út)
Nem írja, benzines, vagy dízel. (Ha dízel, biztosan nem pörgött 5900at)
És egyébként semmi baja nem lesz a kocsinak,hiszen elég hűtést kap.
"ja és akkora satunál nagy esély van rá h hátulról belédmennek.... "
ez meg szimplán baromság... inkább kicsi az esély, hogy pont akkor a mögötte haladó sofőr nem figyeli az utat, és nem kezd el fékezni...
Németországban elég gyakori a 180+ sebesség, és nem történik annyi ráfutásos baleset.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!