Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy van ez a kötelező szerviz...

Hogy van ez a kötelező szervizelés?

Figyelt kérdés
1 éves az autóm és mivel keveset használom, a 10.000 km-ert is most értem el. Akkor ugye most van a kötelező szerviz ideje, vagy kellett volna 6 hónaposan is vinnem? Mit takar ez a szervizelés, mit csinálnak a kocsin?
2009. júl. 31. 08:41
 1/3 anonim ***** válasza:

Ez attól függ, hogy a gyártó mit ír elő.

Szokott olyan lenni, hogy 30ezer km, vagy 1 év, amelyiket előbb eléred. Ha csak ennyit mentél vele, akkor szerintem 1 év. Nézd meg a szervizkönyvet, amit adtak a kocsihoz, abban benne van mit néznek meg ilyenkor. Ilyeneket szoktak, hogy olajszint, fékbetétek, ablakmosó feltöltés, stb.

Ha nem akarod, nem muszáj elvinned a szervizelésre, viszont akkor elveszíted a garanciát, amit ugye csak úgy vállalnak az autóra, ha folyamatosan szervizelteted, ahogy ők előírják.

2009. júl. 31. 10:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 anonim ***** válasza:

Én olyant is hallottam, hogy egy golf kötelező szervíze 100.000Ft-ba kerűlt évekkel ezelőtt, olyan alkatrészeket cseréltek, amik 10év alatt sem mennek tönkre.

Szinte teljes motorfelújítást csináltak!

2009. júl. 31. 16:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/3 anonim válasza:

A gyöngyösi FIAT márkaszervizben dolgozom, a saját márkánkról tudok elsősorban írni.

Két év garanciával adunk el minden új autót, aminek azonban feltétele egy éves korban egy átvizsgálás.

Egy A4-es lapnyi szemlézni és ellenőrizni valónk van (ablaktörlő lapáttól a pótkeréken át a vezérműszíjon keresztül a különböző folyadékszintekig).

Az olaj cserélésére a gyártó nálunk autótípustól függően 20 vagy harmincezer kilométert, vagy egy évet ír elő.

A ma használt olajak ritkábban ásványi alapúak, gyakrabban szintetikus alapúak, mindkettő azonban ahhoz, hogy a gyár előírásait teljesíteni tudja több mint 10 féle szintetikus adalékanyagot, kiegészítőt tartalmaz. (vizesedés-gátló, korom-lebegtető,detergens,üzemanyag-pufferelő ...)

Nehéz körülmények közt (télen hideg indulásnál akár -20 fok alatt, nyáron meleg motornál a hengerfej egyes pontjain messze 100 fok felett végzi a dolgait - kenés,súrlódásmentesítés, korrózió elleni védelem ...

Biztos, hogy használ a motornak, ha friss olaj látja el a védelmét.

Ezért nálunk ez esetben olaj és olajszűrő cserét javasolnánk, a légszűrő alapos vizsgálatát, szükség esetén cseréjét (egy eltömődött légszűrővel az autó úgy működik, mint a gázmaszkban futó katona - zihál, kapkod, majd megáll - többet fogyaszt, kisebb teljesítményt ad le.

A szervizszámla mindenképp 20 ezer Ft alatt maradna.

2009. aug. 1. 19:28
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!