Mercedesek Renault motorral? Ki vesz ezek után Mercit?
Azzal kezdeném, hogy Renault DCI-m van sok-sok év és többszáz ezer km óta 0 meghibásodással.
De: jönnek folyamatosan ezzel, hogy a Renault sz.r, ne vegyél franciát, stb. stb. És most a NAGY-NAGY Mercedes ezeket a sz.r Renault DCI motorokat teszi az autójába!
Akkor miről beszélünk egyáltalán? Szándékosan rossz motort tesznek bele? Direkt el akarják rontani az autójukat? Vagy egyszerűen csak be kéne vallani, hogy mégsem annyira rossz a Rönó?
Hozzátenném, hogy Volvo, Ford, Nissan, Mazda, Opel, Suzuki ezek mind a "sz@r" francia és olasz dízelmotorokat használják. Miért teszik, ha az annyira sz@r???
Na akkor álljunk meg egy kicsit. Ezt a Rönyó motort a Mercikbe dolgot illene legalább valami linkkel alátámasztani.
Másrészről, biztos hallottál arról, hogy a fejlesztések költségének csökkentése érdekében, az autógyártók csoportokba tömörülnek, közösen fejlesztenek stb.
Anno amikor még a Volvo a Ford csoport tulajdona volt, és a Ford a PSA-val és a Renault-val együttműködve fejlesztett, akkor előfordult, hogy ugyanaz az 1.6os, 1.8-as, 2.0-s dízelmotor került a Renault-ba, a Fordba, a Citroenekbe, bizonyos Nissan modellekbe és a kis motoros Volvokba is. Viszont nem tudsz mutatni egy Renault-t sem, amiben D5-ös Volvo motor lett volna. Nincs ezzel semmi baj, így olcsóbbak az új járművek.
Mondok még egy dolgot. Létrehoznak egy motort/autót akármit. Annak elkészül egy referencia modellje, a pontos gyártási előírásokkal bla bla. Ha az egy egy tipust 22 helyen gyártják, 22 féle módon, amik közül 7 kifejezetten rosszul sikerül, akkor nem az alap kontrukció a rossz. Erre jó példa a '60-as évek MAN D2156-os motorja, ami dajcslandban már akkor is 300LE felett produkált, itthon a licenszelt legerősebb turbós változata csak 250-et tudott.
Ha összehasonlítasz egy Dacia Logant meg egy Franciaországban gyártott Megane-t 100-150 000km után ég és föld lesz a kettő között a különbség ( erről az auto bildben volt pár éve egy jó cikk). Pedig mondhatni (kis túlzással) utolsó csavarig ugyanaz mindkettő.
Azért mert itt sokan szidják a francia és olasz autókat, annak történeti előzményei vannak, már nem mindig állja meg a helyét az általánosítás.
nem rossz a rönó motor,nem véletlen volt 10-20 évvel ezelőtt folyamatosan verhetetlen a forma 1 ben.a rönóval az a gond ami a pözsóval vagy inkább a citroennel is.a franciáknak nem megy az elektronikacsinálás.
am meg az h neked 0 meghibásodásos rönód van az dicséretes,én rettentően utálom mert volt egy céges lagunám,tényleg nem volt kínozva de ami lehetett beszart rajta.munkatársamék meg majdnem meghaltak benne mert a vészfék aszisztens úgy gondolta h bekapcsol az autópályán.
"A fejlesztési költségek így megoszthatók, és a Renault-nak sokkal inkább a négyhengeres, a Mercedesnek a nagyobb motorok terén van több tapasztalata." Ha eltekintünk a kozmetikázástól, akkor Mercedesnek olcsóbb neki megvenni a a Renault motort, mint fejlesztgetni az 1.6,1.8 CDI-t.
De azért nem bíznak mindent a véletlenre:
"Később jönnek a Daimler-tervezésű, Renault-gyártású közös három- és négyhengeres motorok..."
Nincs ezzel semmi gond :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!