A Chevrolet-t Koreában, meg Amerikában is gyártják?
a Daewoo ugyanúgy megmaradt,csak a neve lett Chevrolet,és ugyanúgy Koreában gyártják?
azt tudom hogy az USA-ban már 60-as évek óta gyártják a Chevy-t de Koreában?(totalcar.hu-n láttam hogy Chevrolet Korea)
"azt tudom hogy az usában már 60-as évek óta gyártják a chevy-t..."
Képzeld, a Chevrolet autógyárat 1911. november 3-án alapították. Szóval már a '60-as évek előtt is létezett. Csak mivel 1918 óta a General Motors része, ezért a márkanevet nem önállóan használja, hanem a GM akasztja rá valamelyik típusára egy-egy piacon. Itthon az "igazi", amerikai Chevrolet-típusokat, illetve 2005 óta a dél-koreai gyáregység korábban Daewoo néven ismert autóit árulják ezen a néven.
Vagyis az itthoni "kis" Chevy-kínálat ugyanott készül, ahol régebben a Daewoo-k, csak lecserélték a márkanevet, mert a '90-es években és a 2000-es évek elején az Opel Kadett alapjaira épített, sokszor kétes minőségű autók kicsit lejáratták a Daewoo-t, mint márkát.
Viszont nem csak nálunk ilyen vegyes a paletta: van, ahol indiai, mexikói és ausztrál gyártású négykerekűeken is ott virít a csokornyakkendő és a Chevrolet márkajelzés.
Igen, a modellpaletta olcsóbbik része egy az egyben az egykori Daewoo öröksége, néhol ezen a néven is árulják őket.
Jelenleg az itthon forgalmazott típusok közül a Spark (, az Aveo, a Cruze, a Malibu, az Orlando és a Captiva dél-koreai gyártású. Ezekből létezik Daewoo és Holden néven futó változat is. A Volt, a Camaro és a Corvette érkezik Észak-Amerikából.
A Hyundai és a Kia márkák egy céghez, a Hyundai Motor Grouphoz tartoznak. Éppen ezért a típusok műszaki alapjai közösek: példának okáért a Hyundai i30 és a Kia cee'd azonos platformra épül. Ez a két márka dél-koreai, bár vannak üzemeik Európában is. A Mazda viszont japán autógyár, nekik nincs közük a dél-koreai cégekhez (helyette a Forddal vannak kicsit összeborulva).
Az eddig említett három gyáron (GM Korea, Hyundai, Kia) kívül még egy olyan dél-koreai autógyár van, aminek a termékei kis hazánkba is eljutnak: ez pedig a Samsung. Igen, pontosan úgy Samsung, mint a Galaxy S. Gyártanak ők autót is. Ez az autógyár a Renault-val és rajtuk keresztül a Nissannal van kapcsolatban (konkrétan a Renault 80 százalékos résztulajdonosa), így a Samsungok Európában a Renault típuspalettájának részét képezik. Két típusuk ismert minálunk: a Samsung QM5-öt mifelénk Renault Koleosnak hívják, a Samsung SM5 pedig Renault Latitude néven ismert.
Bár itthon a Samsungot szinte csak az elektronikai termékeiről ismerjük, valójában ez egy óriási vállalatcsoport, ami többek között a hajózásban és az orvosi műszerek gyártásában is jelen van. Meg még autókat is gyárt. Nem arról van tehát szó, hogy az "óccsó koreai gagyigyár" a TV-k után autók gyártásába is belekezdett: náluk a nehéziparnak is régi hagyományai vannak.
De hogy meglepődj: a Subaru például elismert, jó autómárka. Az Impreza legendás, a Subaruk jók, hurrá. De gondolnád-e, hogy a Subaru egyébként a Fuji Heavy Industries tagja? És bizony az a szép, nagy vállalatcsoport repülőgép-alkatrészeket, stabilmotorokat és egyéb szépségeket is gyárt.
Sőt, képzeld, ez nem csak a japánokra jellemző: a híres-neves Lamborghini többek között traktorokat is készít. Sőt, régebb óta gyártanak traktorokat, mint méregdrága sportkocsikat. Vannak még csodák a világban, nem kell egy vállalatcsoportot egyetlen tagja alapján besorolni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!