1953-as Csepel az a D típus vagy még a régebbi T típus?
Ha 1953-as, akkor még 125/T-nek kellene lennie. Viszont nem kizárt, hogy nem 1953-as a motor: a Csepeleken nincs váznyaktábla, a váz- és motorszámozásból pedig nem derül ki egyértelműen az évjárat. A forgalmi engedélyt meg mikor hogy töltötték ki (már ha van). De ha ténylegesen '53-as a motor, akkor is lehet rajta fekete tank D-Csepel emblémával: a két típus alkatrészeinek nagy része csereszabatos, lehet, hogy valamiért kicserélték a tankot (mondjuk megsérült az eredeti és olcsóbban lehetett új tankot kapni, mint amennyibe a fényezés került volna).
A 125/T-k és a D-Csepel között eleinte kevés különbség volt, később aztán ezek szaporodtak. A 125/T-k fényezése (legalábbis a késői, 1952-53-as, belföldi változatoké) látványosabb: a tank alapszíne fekete, két oldalt ezüst betéttel, a színhatáron piros-fehér csíkkal. A D-Csepelek tankja egyszínű fekete, fehér csíkkal (azt hiszem, fehér, de lehet, hogy arany, rég javítottam már olyat). A D-Csepeleken más a nyereg: az ülőlap nagyobb, a nyeregváz is módosult, ez az ún. Pagusa-típusú lengőnyereg (és a Csepelek kőkemény "vasaló" nyergével ellentétben ez használható is). A kormányszorító feje eleinte fém volt, ékes Danuvia logóval, később bakelit, a gyújtásfedél is új lett (szintén a logó miatt), a lámpaüveg is változott (érdekes módon ebben nem volt benne a D betű), valamint egy idő után a későbbi Danuviák gyújtáskapcsolója és hátsó lámpája került fel a motorokra. De ez nem ment azonnal: a felszerszámozáshoz idő kellett, így folyamatos volt az átmenet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!