Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A Forma 1-es autók miért nem...

A Forma 1-es autók miért nem kétüteműek? Sokkal nagyobb teljesítményt ki lehetne hozni belőlük.

Figyelt kérdés
2012. aug. 31. 17:25
 1/8 anonim ***** válasza:
100%
végül is elavult technológia,a trabin és varnyún kívül nem tok olyan autóról ami kétütemű blokkal van felszerelve.plusz az FIA azon van h csökkentse az autók sebességét,ezáltal csökkentve a halálos kimenetelű balesetek kockázatát.
2012. aug. 31. 17:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%
A mostaniakból is elég nagy teljesítményt lehet kihozni. Ott mára gumi szabja meg a gyorsulást, nm a motor...
2012. aug. 31. 17:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%
ez a cirka 750 lóerő nem elég ? :D
2012. aug. 31. 17:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%

Igen, csak nem biztos hogy az üzemanyagtartály elférne a kocsiban, mert annyit zabálna egy kétütemű motor ilyen teljesítményen. Ugye már nem lehet boxutcában tankolni.


A másik pedig a FIA egyfolytában veszi vissza a köbcentit, a hengerek számát, mert a technika annyira fejlődik, hogy szinte mindig utoléri a régit. Arról nem is beszélve hogy így csökkenthetik a halálos balesetek számát. Ugyanis nagyobb teljesítménnyel nagyobb tempóval is ütközöl.


Viszont most kíváncsi leszek a Forma 10 H-ra, ez 2014-ben fogják elkezdeni, és csak és kizárólag elektromos motorral fogják őket hajtani.

2012. aug. 31. 17:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
100%

Nem biztos az, hogy jól működne a dolog. A jelenlegi, 2.400 köbcentiméteres lökettérfogat mellett már lehet, hogy nem a kétütemű motor lenne a legjobb választás. Kétüteműből ugyanis nem lehet V-motort készíteni, így maradna a soros hathengeres elrendezés, ami meg túl nagy. A sornyolcas ki van zárva, a sornégyes is... De ha a kétüteműek tulajdonságaihoz igazodva 1.200 köbcentiméteres lenne a motor (csak hogy hasonló legyen a teljesítmény), akkor talán megoldható lenne a megfelelő hengerelrendezés.

Viszont még ekkor is lenne egy nagy probléma: a fogyasztás, mint olyan. A kétüteműek fogyasztása óriási, egy 1.200 köbcentis kétütemű motor nem érné meg a konstruktőröknek. Könnyebb, mint a négyüteműek, ez nem vitás, de a minimális tömeg akkor is ugyanakkora lesz, tehát nem sokat nyernek vele (jó, tudom, más lehet a súlyelosztás, de csodát tenni nem lehet). Lehet, hogy nagyobb a teljesítménye, mint a négyüteműeknek, de a Forma-1-ben nem csak a teljesítményen múlik a sebesség. Az, hogy az egyenesben elhúz a vijjogó kétütemű, szép dolog, de a versenyeket a kanyarokban kell megnyerni. És csak a nagyobb teljesítmény miatt nem lesz annyival gyorsabb egy kétütemű autó, amennyivel többet kell tankolni.

A mostani, verseny közbeni tankolást tiltó szabályok mellett pedig gyakorlatilag lehetetlen kétütemű autót indítani, mert értelmetlenül nagy üzemanyagtartály kellene neki.

2012. aug. 31. 18:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
utolsó tudtommal van V2-es, V4-es 2 ütemű motor, igaz nemtudom hogy miben különbözhet egy 4 ütemű V motortól, de akkor is van, régi japán 2 ütemű sportmotorokban... egyébként meg nem cél az F1-ben a nagyobb teljesítmény, már a 80-as években voltak sokkal erősebbek, mint most, turboval, meg 3000, 3500 ccm-es motorok, most meg 2.4-esek, szóval inkáb a teljesítmény csökkentése a cél, nem a növelése....
2012. szept. 1. 11:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
55%
Egyetértek az előttem szólókkal. Meg a másik dolog, hogy a négyütemüek is alig birnak pár versenyt, a kétütemüeknek meg ugye rövidebb az élettartama, igy egy verseny alatt szétmenne, vagy lehet még annyit sem birna :D
2012. szept. 1. 18:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim válasza:
100%
A kétüteműt nem tudod 18000 RPM el forgatni mer nem lenne idő a henger kiürülésére és ezzel egy időbeni újratöltésére ekkora lökettérfogatnál. A kétüteműben nem a henger nyomja ki az égésterméket hanem a leömlőcsatornába a még meglévő is túlnyomás küldi bele, ami vákuumot generál a szívó oldalon és megtelik a henger friss keverékkel.
2012. szept. 2. 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!