1200-es Ladának mitől rázkódik a kardánja?
Figyelt kérdés
CSak 30 körüli tempónál 2-be és 3-ba is. :/2012. aug. 28. 17:05
1/7 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nincs kiegyensúlyozva. Szerintem.
2/7 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Esélyes, amit az első írt. Nézz fel Ladás fórumokra, ott sokat tudnak segíteni.
3/7 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Van benne egy halom tűgörgős csapágy, egy támasztócsapágy, bármelyik szétrohadhatott!
4/7 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Ha a támcsapágy is jó (néha nem látszik rajta semmi probléma kézzel megrángatva, csak épp nem jó) és a kereszt sincs kiverődve, akkor a kiegyensúlyozással van valami gond. A gyári kiegyensúlyozáshoz használt lemezkék néha leperegnek és olyan is volt már, hogy valamelyik aranykezű szerelő rosszul rakta össze a kardánt a kardánkereszt cseréje után. Azt a piszkot úgy is össze lehet ám szerelni, hogy 180 fokkal elfordítja a tengelyt, de ekkor néha érdekes dolgok szoktak történni. No és a jó öreg "b*sszál rá a nagykalapáccsal, Sanyi, ha nem akar belemenni!" című módszer is képes csodákra, ha rendszeresen alkalmazzák az "anyagbul van ez, nem lesz ennek baja" villákon, amikbe elméletileg középre kellene betalálnia a keresztnek.
5/7 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Üdv!Ha még jól emlékszek rá,középen meg van támasztva egy gumiba ágyazott csapággyal,ami ha megreped berázza a tengelyt.Nekem ez egy tapasztalatom.Érdemes ellenőrizni.Remélem,hogy tudtam segíteni.
6/7 A kérdező kommentje:
Hardy-tárcsára gondoltok?
2012. szept. 2. 20:31
7/7 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Nem. A Hardy-tárcsa a váltó kimenőtengelyén csücsül, arra csatlakozik a kardán. Utána van a keresztségben biztonsági kereszttartó nevet kapott lemezidom, ami a kardán alatt fut és látszólag semmi funkciója nincs, majd - még az első kardáncsukló előtt - egy másik, masszívabb vasdarab, ami körbeöleli a kardánt. Na, ez a kardán csapágyazása: itt egy gumiágyba ágyazott csapágyon forog a kardántengely, ez támasztja meg. Ha ez kiverődik, a kardán első része el tud táncolni mindenféle érdekes irányokba és borzalmasan rázza az egész autót.
Itt keresd meg a kardántengelyt ábrázoló rajzot és azon a 3-as számmal jelölt alkatrész a csapágy.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!