Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 1200-es Ladának mitől rázkódik...

1200-es Ladának mitől rázkódik a kardánja?

Figyelt kérdés
CSak 30 körüli tempónál 2-be és 3-ba is. :/

2012. aug. 28. 17:05
 1/7 anonim ***** válasza:
Nincs kiegyensúlyozva. Szerintem.
2012. aug. 28. 18:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
Esélyes, amit az első írt. Nézz fel Ladás fórumokra, ott sokat tudnak segíteni.
2012. aug. 28. 19:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
Van benne egy halom tűgörgős csapágy, egy támasztócsapágy, bármelyik szétrohadhatott!
2012. aug. 28. 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
Ha a támcsapágy is jó (néha nem látszik rajta semmi probléma kézzel megrángatva, csak épp nem jó) és a kereszt sincs kiverődve, akkor a kiegyensúlyozással van valami gond. A gyári kiegyensúlyozáshoz használt lemezkék néha leperegnek és olyan is volt már, hogy valamelyik aranykezű szerelő rosszul rakta össze a kardánt a kardánkereszt cseréje után. Azt a piszkot úgy is össze lehet ám szerelni, hogy 180 fokkal elfordítja a tengelyt, de ekkor néha érdekes dolgok szoktak történni. No és a jó öreg "b*sszál rá a nagykalapáccsal, Sanyi, ha nem akar belemenni!" című módszer is képes csodákra, ha rendszeresen alkalmazzák az "anyagbul van ez, nem lesz ennek baja" villákon, amikbe elméletileg középre kellene betalálnia a keresztnek.
2012. aug. 28. 22:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Üdv!Ha még jól emlékszek rá,középen meg van támasztva egy gumiba ágyazott csapággyal,ami ha megreped berázza a tengelyt.Nekem ez egy tapasztalatom.Érdemes ellenőrizni.Remélem,hogy tudtam segíteni.
2012. aug. 30. 09:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:
Hardy-tárcsára gondoltok?
2012. szept. 2. 20:31
 7/7 anonim ***** válasza:

Nem. A Hardy-tárcsa a váltó kimenőtengelyén csücsül, arra csatlakozik a kardán. Utána van a keresztségben biztonsági kereszttartó nevet kapott lemezidom, ami a kardán alatt fut és látszólag semmi funkciója nincs, majd - még az első kardáncsukló előtt - egy másik, masszívabb vasdarab, ami körbeöleli a kardánt. Na, ez a kardán csapágyazása: itt egy gumiágyba ágyazott csapágyon forog a kardántengely, ez támasztja meg. Ha ez kiverődik, a kardán első része el tud táncolni mindenféle érdekes irányokba és borzalmasan rázza az egész autót.

[link]

Itt keresd meg a kardántengelyt ábrázoló rajzot és azon a 3-as számmal jelölt alkatrész a csapágy.

2012. szept. 2. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!