Műszaki kérdésekre is LEHET, vagy KELL számítani a KRESZ vizsgán?
Naná, hogy KELL számítani!
Én annak idején három ilyen kérdést is kaptam.
Az utolsó 5 kérdés műszaki lesz.
Ne félj miattuk általában könnyűek mert nagyon logikus a válasz főleg ha van műszaki érzéked.
Pl hogy a motor eszi az olajat akkor milyen olajat töltesz utána? Még jó hogy ugyanolyat ami eddig is volt benne.
Ha eszi az olajat, akkor miért eszi? Mert elhasználódott kopott a motor.
Ha kékes a kipufogó gáz annak mi az oka? Az égő térbe nagyobb mennyiségű olaj is került.
Célszerű-e a motort az előírtnál magasabb/alacsonyabb oktánszámú benzinnel üzemeltetni?
Magasabbal lehet de felesleges és drágább(nem célszerű), alacsonyabbal pedig nem lehet mert kopogós égés lesz(és gallyra megy a motor).
Ezt nem árt megtanulnod mert gyakran van a vizsgán, szóval: Mikor megfelelő a folyadékszint az akkumulátorban?
Ha a folyadék a lemezeket 10-15 mm-re ellepi. Egyébként ez is logikus. A lemezeket mindig el kell hogy lepje a sav, de az autó ugye zötykölődik, kanyarban is lötyög a cuccos az aksiban.
Lényeg hogy ha nem tudod a választ logikusan gondold át, és ne kapkodj ne tippelj, van 1 perced átgondolni, és ellentétben a forgalmi kérdéseknél itt segíteni is fog a logika.
Az oktánszámos kérdésnél is. Ugye azt gondolom tudod hogy az oktánszám az üzemanyag finomítási értéke. Minnél nagyobb az oktánszám annál jobban van finomítva az üzemanyag és annál tökéletesebb az égés. Ugye általában a kocsikba 95-ös benzin a jó. A dugattyús motorral ellátott repülőkbe úgynevezett repbenzint tankolnak, ez kb. 100-as oktánszámú. Nade visszatérve a kérdésre ha tökéletesebb égésű üzemanyagot teszel egy motorba mint a neki szükséges akkor nyilván nem fog ártani neki, de az is jusson eszedbe hogy nem véletlenül van előírva neki az az oktánszám ami van. Beéri azzal is. Azt meg bárki kitalálja hogy egy nagyobb oktánszámú üzemanyag amit tovább finomítanak TÖBB VELE A MUNKA drágább is. Azt meg szerintem nem kell megmagyarázni hogy alacsonyabb oktánszámút miért nem lehet a kocsiba tölteni. Ha úgy tetszik az oktánszám egy minőség jelző, és most tedd fel a kérdést magadnak: Az előírtnál rosszabb minőségű üzemanyagot tölthetek a kocsiba? Na ugye..
Szóval ha megfog egy műszaki kérdés próbáld hasonlóan átgondolni a dolgot.
Még egyet azért leírok: Ha a motort most állítottad le le tekerheted-e a hűtővíz tartó zárósapkáját? Hogy a búbánatosba tekerhetnéd le? A motorok általános üzemi hőmérséklete kb 90 fok. Namost ez a folyadék egy 90 fokos fém tömbön megy át tehát a hűtővíz is fel fog hevülni, ennek következtében tágul(hőtágulás) viszont mivel egy zárt rendszerről beszélünk nincs hova tágulnia tehát megnő a randszer nyomása. Ha elkezded letekerni azt a kis kupakot először kilövi, és ha volt akkora mákod hogy nem talált el téged akkor majd a forró kifröcsögő hűtővíz már biztos el fog.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!