Tényleg annyira gáz, ha valaki az autósiskolában tanul meg vezetni?
Ennél a kérdésnél írják többen, hogy rég rossz, ha ott vezet valaki először.
http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__kozlekedesbiztonsa..
Én úgy vagyok vele, hogy szerintem az a gáz, ha valaki annyira el van telve magától, mint az utolsó hozzászóló, és azt hiszi, jobban tudja, mit hogy kell, mint az oktató...
Mi a véleményetek?
a gáz ha már tudsz vezetni mert vannak rossz szokásaid és ezt nehezen tudod le állitani mikor suliban vezetsz, pl: kéz a válton , 1 kézel vezetsz, 50 es tempo , ....
vagy a rosszabb tudsz vezetni azt hiszed mindent tudsz közben nudli vagy 5 ször buksz forgalmin, oktatod mit mond soha sem halgatod meg.
Egyáltalán nem gáz. Az utolsó hozzászóló az meg no comment...
Jogosítvány nélkül a forgalomban vezetni felelőtlenség. És ha elkapja a rendőr akkor egy jó időre búcsút mondhat a jogsiszerzésnek.
Annak még esetleg van értelme hogy mondjuk egy a forgalom elől elzárt területen pl. kertben gyakorolja a gyerek az elindulást, kuplungcsúsztatást. persze felügyelet mellett. De ezzel vezetési tudást nem szerez, max. kevésbé lesz zavarban ha beül az oktató mellé. Ami nem hátrány de attól nem lesz valaki profi sofőr hogy 15-16 évesen gurult pár méter egy autóval.
Ez előttem íróval és 20:45-tel egyet értek.
Mikor először találkoztam az oktatómmal és mentünk volna ki a rutin pályára, az első kérdése az volt, hogy vezettem-e már. Én meg néztem rá hülyén, hogy hogyan vezethettem volna, ha még csak most szeretném megszerezni a jogosítványomat.
Egyébként gáznak nem gáz, de vannak itt is furcsa kérdések. Pl olyanokra gondolok, hogy valaki vezetni tanul és megkérdezni, hogy mire jó a kuplung, meg mért kell sebességet váltani. Nem vicc megtörtént eset.
Aki elhatározza hogy neki szükség van a jogosítványra, legalább némi affinitása és műszaki érzéke lehetne a dologhoz.
Én azért jogsi előtt is tisztában voltam egy autó működésével. Sőt már akkor is apám irányítása mellett rengeteget szereltem autót. Ez azonban nem jelenti azt, hogy vezetni is tudtam volna. Azért ezek az ismeretek jól jöttek ahhoz hogy a rutinpályán első elinduláskor megálláskor, stb. nem voltam zavarban, nagyjából tudtam, hogy elméletben mit is kéne csinálni. Az oktató melletti X óra gyakorlás elengedhetetlen volt ahhoz, hogy legalább az alapvető rutint megszerezzem.
Hiszen amikor biciklizni tanulunk, az is egyszerűnek tűnik, mert csak rá kell ülni és hajtani a pedálokat. A gyakorlatban azért kell néhány óra gyakorlás, hogy rendesen menjen.
Persze, én is ezt írtam, hogy a 30 óra csak a legalapvetőbb rutin megszerzésére elég. Sajnos ezt sokan nem hajlandóak megérteni, így gyakran hallani olyan esetről, hogy 17-18 éves sofőr kisodródott a kanyarban és a szembe jövővel vagy fával ütközött. (Személyes ismerőseim között is volt ilyen.)
És azzal is egyet értek, hogy amiben az ember nem biztos azt jobb az oktatótól akkor megkérdezni. De nekem furcsa lett volna, ha elkezdi az oktató mesélni hogy mi is az a három kiálló "izé" a lábamnál, meg ott jobb oldalt mire való az a bot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!