A dízelekben nincs fojtószelep, vagy ha van, azt nem te szabályozod. A gázpedállal a befecskendezett üzemanyag mennyiségét változtatod. A dízelmotor így mindig fix mennyiségű levegőt szív és teljes terhelést kivéve légfelesleggel dolgozik.
2012. aug. 18. 09:28
Hasznos számodra ez a válasz?
3/8 anonim válasza:
Utolso: Ez igaz volt, de mar a NoX eliirasok miatt ez kerulendo, vagyis ahol lehet ott 1 lambda a cel. Vagyis ne legyen legfelesleg semmilyen esetben sem.
2012. aug. 18. 12:56
Hasznos számodra ez a válasz?
4/8 anonim válasza:
Igen, ezt hagytam ki: a fojtószelepre ezért van szükség. De hogy őszinte legyek, elég régen tanultam én ezeket a dolgokat és nehezen szokom meg az új világot.
2012. aug. 18. 13:11
Hasznos számodra ez a válasz?
5/8 anonim válasza:
:) Bar en eddigi ismereteim alapjan inkabb a valtozo Turbo geometriaval, es a kipufogo gaz visszavezetessel oldjak meg, amit a folytoszrol irtal az nekem uj.
2012. aug. 18. 14:23
Hasznos számodra ez a válasz?
6/8 anonim válasza:
Ennyit változik a technika...én .még a fojtás nélküi légtoroknál tartok, csak a befecskendezést szabályozza a gázpedál...talán ez már idejétmúlt..
2012. aug. 18. 15:56
Hasznos számodra ez a válasz?
7/8 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat:D de a gázpedállal hogyan szabályozzuk a befecskendezett anyagot? valami szeleppel?
2012. aug. 18. 21:50
8/8 anonim válasza:
Na ez most epp 3 modon tortenhet:
Hagyomanyos Mechanikus(elektromechanikus) adagolo eseteben a befecskendezo elemek uzemanyag befogado kepesseget valtoztatjuk( max rendszernyomas a BOsch Vp44 eseten a lengo nyomasoknal fogva akar 1500-2000 bar is lehet, de normal korulmenyek kozott kb 200 bar)
A CR rendszerek esten a rendszernyomast es a befecskendezes idotartamat, illetve darabszamat valtoztatjuk(rendszernyomas 1200-2000 bar kornyeke szokott lenni)
A PD rendszer eseten allando rendszernyomas mellett elektronikusan szabalyozzuk a befecskendezo-adagoloelem befogado kepesseget( rendszernyomas ha jol tudom 2000bar es felette)
A gazpedal csak egy potmeter az utolso ket esetben ami egy halom informacioval egyutt a AZ ECU-ba kerul es az majd az kitalalja mennyit nyomjon be.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!