A 4,6,8 dugattyús féktárcsa semmit sem jelent, a féktárcsán nincsenek dugattyúk. A féknyeregnek viszont lehetnek dugattyúi.
Nem tudom, láttál-e már féknyerget. Ha igen, könnyebb helyzetben vagyunk. Ez egy bazi nagy öntvény, ami szépen ráül a féktárcsára két oldalról. Vannak benne hengerek, illetve dugattyúk. Ezek a tárcsa forgására merőlegesen állnak. Fékezésnél a hengerekben található folyadék nyomása megnő, az nyomja a dugattyúkat a tárcsa felé. A dugattyúkra erősített fékbetét meg súrlódik, a jármű lassul.
Viszont nem mindegy, hány dugattyú van a féknyeregben. A legegyszerűbb kivitelek egydugattyús, úszó rendszerűek (egyik oldalt van a dugattyú, a másikon csak egy vas, ami támasztja a betétet és a dugattyú mozgatja mindkettőt), de sport- és versenyautókon, illetve hasonlóan gyors motorokon általában mindkét oldalon van dugattyú.
Ahhoz, hogy a betét jó nagy felületű legyen, oldalanként egynél több dugattyút építenek be, így összesen 4,6 vagy 8 (esetleg több) dugattyú is nyomhatja a betéteket. A betét így hosszabb, de végig meg van támasztva, nem billeg, csak borzalmasan lassít.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!