Simson váltó dekli csavarmenetek megadták magukat, kb 3 csavar fogja rendesen, a többi bele van tömítőmasszával rakva, Mit lehet a kiszakadt menetel kezdeni, javítani valahogy, hogy meg lehessen húzni, és tartsa? Valaki járt már így?
Nemrég olvastam műgyanta leírásában valami ilyesmit:
A sérült menetet zsírtalanítsuk, pl sósavval. Ezután töltsünk bele egy kis műgyantát majd az előzőleg vékonyan beolajozott csavart tekerjük bele.
Az így keletkezett menet az eredeti kb 60%-át bírja terhelésileg.
Meg persze van még sok módszer. Van ilyen spéci persely menetjavításhoz.
Vagy fúrsz bele nagyobb menetet.
De talán a legfontosabb hogy ha az olaj ereszt akkor nem izomból beletéped a csavart hanem csinálsz valamit a rossz tömítéssel.
Apám..azért csavarhúzóval megszakítani azt a menetet..az sem semmi XD
Ketten fogtátok?
Zilkutya lehet imbuszos csavart raktak bele :D
Amúgy én már törtem el Würth-ös csavarhúzót pancsi kuplungdeklijével :D (méghozzá elég méretes csavarhúzót)
Mondjuk én nem be hanem ki szerettem volna csavarni :)
Vagy olyan csavarhúzó volt, amin van hatszögű rész a kulcsnak, azzal ki lehetne tépni. :)
Létezik egy HeliCoil nevű termék, lényegében egy acélspirál. A készletben van fúró, menetfúró, ragasztó, spirál és behajtó. Nem bonyolult használni és egész jól bírja. Mondjuk nem olcsó, de erősebb a műgyantánál meg a tömítőpasztánál... Lehet tő- és átmenő csavarok helyeinél is alkalmazni, csak be kell tartani amit leírnak az utasításban.
heegany: Pancsi? Az jó.. Anno én is eltörtem a deklinél egy csavarhúzó nyelét (addig erőszakoskodtam vele, amíg a műanyag letörött), utána a fém szárat lánggal meghajlítottam 90 fokban, az megfelel erre a célra. :D
Másik eset meg hogy szanaszét tört blokkot szedtem szét méh telepen hogy kimentsem belőle a jó váltót. A kalapács feje amivel dolgoztam meg kettétört :D
Na meg még sok-sok szerszámot megevett a gép felújítás közben. (és még mennyit fog? :D)
Loctite 243 menetrögzítő. Bár amennyibe kerül, elviszed és megcsináltatod Heli-Coillal, esetleg veszel egy komplett készletet :)
Vagy pl. van olyan, hogy ,,folyékony fém", ez egy kétkomponensű pasztaszerű anyag, ami szilárdulás után olyan, mint a fémek, fúrható, marható, esztergálható, stb. telenyomod vele a rossz lyukat (persze előtte portalaníts, zsírtalaníts, stb), majd fúrsz bele egy magfuratot, aztán menetet :)
Tapasztalatom szerint ezek a folyékony fémek azért nem annyira kemények. Bár, mivel műgyanta alapúak többnyire keménységben is max egy kicsit jobbak csak.
3 vagy 4 félével dolgoztam eddig. Volt ami 15 perc után már tényleg fúrható, marható :) De sajnos olyan kemény sincs mint az aluöntvény. És ráadásul nagyobb hőmérsékleten mindegyik megolvad :/
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!