Melyik teherautó típust éri meg jobban üzemeltetni? 3,5T ponyvás furgon vagy 7,5T, esetleg 12?
Értsd: beszerzési ára nem sokkal több a nagyobbnak, de üzemeltetése igen: pályadíj, benya. viszont a fuvardíj ból nem tudom megállapítani melyikbe fogjak.
furgonra semmi szabály nincs, többire ott a tachográf, behajtási tilalom stb. engedélyek, jogsi...
amenniyvel több a probléma a nagykocsival, nem biztos többet keres, viszont furgonra nem biztos hogy találok állandó melot. szal nem tudok dönteni. ivecoban gondolkodom, nemzetközi, 5 éves. olyan írjon, aki üzemeltetett ilyet.
12 kerék van csak, és tényleg drágább. Sőt olajból is több van benne, a súlyadó is több.
Nálunk egy helyi fuvarnál valami 18k+áfát kap a góré egy teherautóra, nyergesre 35k+áfa. Amikor meg van buggyantva a 15 tonnás Eurocargo ( jó, kicsit öreg már szegény ) akkor ismán bekér 23-25 litert százon, a nyerges meg 30-at.
Hosszú távú fuvaroknál a hűtős szerelvények kapnak nálunk belföldön 200+áfa körül ( 200 vagy 205 nem tudom pontosan). Ha beleszalad havi 10 000 km akkor keres havi nettó 2 000 000-t. Ebből levonod az üzemanyag költséget ( ami bruttó 1 350 000 / nettó 1 050 000,- 32 literes átlaggal számolva) akkor marad 950. Ha rendesen bejelented a sofőrt nettó 225 000-re, akkor az kerül neked összesen 450 000be, még mindig marad fél guriga havonta. Az 11 hónappal számolva 5 500 000. Ebből vond le az éves D4 matricát, 235 000, két olajcserét 250 000, egy komplett gumizást 1 700 000 ( persze ekkor minden gumi zsír új, nem futózott, minimum 2,5-3 évig elmegy ) akkor marad egy nyergesen évi 3 300 000(a következő két évben a gumizás árával több, de ott legyen az egyik évben egy nagyyszervíz a másikban meg egy mexikói nyaralás) .Ha ugyanezt kikalkulálhatod egy 7,5-12t-s autóval, a km díj kevesebb mint a fele, a fogyasztás meg nem.
Ha a sofőrt minimálra jelented be, akkor azon még spórolsz havi 200-at(évi 2.2 milla). Ebből tolsz neki valamennyit, hogy vezessen takarékosan, akkor kijön havonta 28-29 literből. Ehhez hozzáadod, hogy veszel okosan üzemanyag számlát, mert nyergesre az apeh norma van minimum 40 liter> ezzel 100km-ként 3900Ft plussz áfát tudsz visszaigényelni - ezért nyilván jattolni is kell- ebből maradjon meg 2000 Ft/ 100km>az 200 000/hó, 2 200 000/év. Ha átváltozol igazi vállalkozóvá, akkor simán marad 6 000 000 évente egy nyergesen, éésss akkor még nem spóroltál a féken, szervizen meg minden sz.ron, hanem viszonylag normális autót járattál. Na ez az amit teherautónál nem lehet megoldani :)
Nem anyagi részét tekintve, nemzetköziben kevesebb a teherautós fuvar, ahol tudják megoldják gyűjtős rendszerben a dolgokat és pakolják kamionra/konténerbe/vonatra stb. Belföldön teherautóra általában több lerakót raknak/lerakónként kevesebb áruval. Több helyen kell papírozni, várni, raklapokkal g3cizni, akkor már legyen hálófülkés a kocsi. A sofőr is szívesebben vár fekve, mint egy székben ücsörögve arról nem is beszélve, ha valahol lejár a vezetési/munkaidő akkor lefekszik és alszik. Ja, ha már AETR, fentebb havi 10 000km-rel ment a matek és belföldön. Mi simán gurulunk belföldön havi 14-16 000-ret, igaz okoskodunk csak tudunk, sajnos. Ekkor már az éves nettó bevételt meg lehet dobni + 60 %-kal/autó. Nemzetköziben annyival másabb, hogy ott hűtőre nem 200+áfát fizetnek hanem azért 1 euró fölött. Azért ott már bruttó 254-ről ugrik a km tarifa 300 forint főlé.
Akkor még mindig a gumiztatás a legnagyobb költség? :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!