Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Melyik teherautó típust éri...

Zoli17 kérdése:

Melyik teherautó típust éri meg jobban üzemeltetni? 3,5T ponyvás furgon vagy 7,5T, esetleg 12?

Figyelt kérdés

Értsd: beszerzési ára nem sokkal több a nagyobbnak, de üzemeltetése igen: pályadíj, benya. viszont a fuvardíj ból nem tudom megállapítani melyikbe fogjak.

furgonra semmi szabály nincs, többire ott a tachográf, behajtási tilalom stb. engedélyek, jogsi...

amenniyvel több a probléma a nagykocsival, nem biztos többet keres, viszont furgonra nem biztos hogy találok állandó melot. szal nem tudok dönteni. ivecoban gondolkodom, nemzetközi, 5 éves. olyan írjon, aki üzemeltetett ilyet.


2012. aug. 11. 20:51
 1/5 anonim ***** válasza:
Nekünk van, de elég nagy nyűg mindegyik, a nyergesekkel kevesebb macera van a főnököm szerint.
2012. aug. 11. 21:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
hmmm, érdekes, nyergesben abszolut nem gondolkodom. 1 et mondok: felgumizni! 16 kerék van vagy 4. k.ván nem mindegy! és maximálissan nem vagyok meggyőzve hogy annyival többet hoz a nyerges, mint amivel több kereke van.
2012. aug. 12. 03:28
 3/5 anonim ***** válasza:

12 kerék van csak, és tényleg drágább. Sőt olajból is több van benne, a súlyadó is több.

Nálunk egy helyi fuvarnál valami 18k+áfát kap a góré egy teherautóra, nyergesre 35k+áfa. Amikor meg van buggyantva a 15 tonnás Eurocargo ( jó, kicsit öreg már szegény ) akkor ismán bekér 23-25 litert százon, a nyerges meg 30-at.


Hosszú távú fuvaroknál a hűtős szerelvények kapnak nálunk belföldön 200+áfa körül ( 200 vagy 205 nem tudom pontosan). Ha beleszalad havi 10 000 km akkor keres havi nettó 2 000 000-t. Ebből levonod az üzemanyag költséget ( ami bruttó 1 350 000 / nettó 1 050 000,- 32 literes átlaggal számolva) akkor marad 950. Ha rendesen bejelented a sofőrt nettó 225 000-re, akkor az kerül neked összesen 450 000be, még mindig marad fél guriga havonta. Az 11 hónappal számolva 5 500 000. Ebből vond le az éves D4 matricát, 235 000, két olajcserét 250 000, egy komplett gumizást 1 700 000 ( persze ekkor minden gumi zsír új, nem futózott, minimum 2,5-3 évig elmegy ) akkor marad egy nyergesen évi 3 300 000(a következő két évben a gumizás árával több, de ott legyen az egyik évben egy nagyyszervíz a másikban meg egy mexikói nyaralás) .Ha ugyanezt kikalkulálhatod egy 7,5-12t-s autóval, a km díj kevesebb mint a fele, a fogyasztás meg nem.

Ha a sofőrt minimálra jelented be, akkor azon még spórolsz havi 200-at(évi 2.2 milla). Ebből tolsz neki valamennyit, hogy vezessen takarékosan, akkor kijön havonta 28-29 literből. Ehhez hozzáadod, hogy veszel okosan üzemanyag számlát, mert nyergesre az apeh norma van minimum 40 liter> ezzel 100km-ként 3900Ft plussz áfát tudsz visszaigényelni - ezért nyilván jattolni is kell- ebből maradjon meg 2000 Ft/ 100km>az 200 000/hó, 2 200 000/év. Ha átváltozol igazi vállalkozóvá, akkor simán marad 6 000 000 évente egy nyergesen, éésss akkor még nem spóroltál a féken, szervizen meg minden sz.ron, hanem viszonylag normális autót járattál. Na ez az amit teherautónál nem lehet megoldani :)


Nem anyagi részét tekintve, nemzetköziben kevesebb a teherautós fuvar, ahol tudják megoldják gyűjtős rendszerben a dolgokat és pakolják kamionra/konténerbe/vonatra stb. Belföldön teherautóra általában több lerakót raknak/lerakónként kevesebb áruval. Több helyen kell papírozni, várni, raklapokkal g3cizni, akkor már legyen hálófülkés a kocsi. A sofőr is szívesebben vár fekve, mint egy székben ücsörögve arról nem is beszélve, ha valahol lejár a vezetési/munkaidő akkor lefekszik és alszik. Ja, ha már AETR, fentebb havi 10 000km-rel ment a matek és belföldön. Mi simán gurulunk belföldön havi 14-16 000-ret, igaz okoskodunk csak tudunk, sajnos. Ekkor már az éves nettó bevételt meg lehet dobni + 60 %-kal/autó. Nemzetköziben annyival másabb, hogy ott hűtőre nem 200+áfát fizetnek hanem azért 1 euró fölött. Azért ott már bruttó 254-ről ugrik a km tarifa 300 forint főlé.


Akkor még mindig a gumiztatás a legnagyobb költség? :)

2012. aug. 12. 13:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:
kösz a pontos kalkulációt. annyit tudok összevakarni, hogy megvegyem a járgányt és üzembe helyezzem. elsőre túl nagy ugrás lenne a nyergi. azért ott kell csengetni a nemzetközi pályán rendesen, annyi tőke nincs hogy akár 1 hónapot is zsebből tankoljam és pályát fizessem rá áááá. a kicsi 18-9 et eszik, mentem vele. ha beválik majd lépek tovább. de az még nagyon messze van, addig sokat kell kuplungolni. 7,5 re tudsz mai km díjat mondani? bírnék én is zsivány lenni, de tisztán akarom kezdeni, gubanc nélkül. foglalták már le autómat mert úgy gondoltam haza ugrok még vele lejárt forgalmival. ezt most nem akarom elcseszni.
2012. aug. 12. 15:18
 5/5 anonim ***** válasza:
Attól függ milyen autó, hűtőre több a km díj, mint ponyvára. Hétközben rákérdezek a góréra, a mieink menyiért mennek belföldön. A nemzetközi valamivel a felett van.
2012. aug. 12. 16:30
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!