Simson S51-es motoron hogy lehet külső gumit cserélni könnyen? Mert én nagyon megszenvedtem vele, nagyon szorul rajta a külső, és mire visszaraktam az új belsőt is kicsiptem. Ötlet?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ehhez gyakorlat kell és óvatosság. Meg két feszítővas. Én így szenvedem lé és rá is.
Vagy vidd el gumishoz, de az nem olcsó.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Bicajos kellékek közt lehet kapni elég kicsi de a célra megfelelő kerékvasat.
Van elég jó műanyag is, de a fém az valamivel tovább tart.
Én bicajon és motoron is úgy csinálom hogy mindkét oldalt megnyomom, kicsit húzok az egyik irányba rajta, ott ki a szélére a peremét és szerelővassal könnyen ki lehet pattintani, Aztán meg végighúzni és ki is jött.
Visszarakásnál pedig én egy pici levegőt szoktam fújni a belsőbe, így van annyi tartása hogy nem csípődik ki.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Tökmindegy, hogy Simson vagy Babetta, a gumiszerelést a szelepnél kezdjük és ott is fejezzük be!
Leereszted a gumit, körben lelazítod a peremet (letaposod), előveszel 2 db szerlővasat [link] (régen a szerszámos tartozéka volt) és a szeleptől kiindulva körben lefejted a külső gumit (kb. az 1/3-tól kezdve már vas se kell hozzá).
Megemeled a külsőt és a szelepnél kezdve kiszeded a belsőgumit. Felfújod, vízbe teszed, megjelölöd a lyukat, kiszárítod, felcsiszolod, bekened ragasztóval akkora méretben, mint a folt. A foltot is felcsiszolod (ha gyári folt, akkor csak lehúzod az alufóliát), azt is bekened ragasztóval. Vársz amíg a ragasztó feloldja a gumit (olyankor megmattul és olyan mintha már nem is ragadna). Erősen rányomod a foltot a lyukra (ez a legfontosabb, mert a ragasztó nyomásra köt igazán). A szelepnél kezdve visszateszed a belsőt a helyére (ne húzd meg az anyát a szelepen, csak kb. 1 cm-nyit tekerd rá), 2-3 fújásnyit nyomj a gumiba a pumpával majd a szeleppel átellenes oldalon kezdd el visszanyomni a külső gumit (kb. a 2/3 részéig kézzel is fog menni), a végén megint kell a szerelővas, de vigyázz, ne kerüljön alá a belső (ebben segít az a 2-3 pumpálás), ha végig értél, akkor igazítsd mindenütt a helyére a külsőt, pumpáld fel a gumit, és kész vagy!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!