Mi a véleményetek a yamaha tzr 50-esről?
egy 17 éves lány vagyok, most teszem majd le a jogsit kocsira, de igazából a motorokat is imádom. Sajnos anyagilag nem tehetem meg, hogy még külön nagy motorra is letegyem, meg még igazából kismotornál nagyobbat nem vezettem. Ezért gondoltam, hogy szeretnék egy néhány éves yamaha tzr50-eset, és ha jobban belebolondulok a motorozásba, akkor majd leteszem nagyobbra. Ez sztem jó lenne kezdő motornak, de sajnos a műszaki dolgokhoz keveset értek, kérlek segítsetek!
Válaszotokat előre is köszi!
Hello! Hát figyelj, a Yamaha az Yamaha, nagyon jó motor.
De szerintem érvek a TZR mellett:
-szép
-egész jól megy 50eshez képest
-nem néznek le miatta
Ellene:
-Ha esetleg borulsz vele (ami a tapasztalt motorosokkal is megesik, akár hány km-et motoroztak már le) (Pl: Én másfél szezont levezettem, nem vagyok túl tapasztalt, de azért teljesen analfabéta sem. Autó megy előttem, tartom a rendes követési távolságot, autó satuzik, én vészfékezek, kerék nem blokkol, olajfolt, idom-index-kormány törik-hajlik. Alsóhangon 20 ezer, és akkor még a javított idomot le se fényeztem. )
Szerintem, ha komolyan gondolod a motorozást, vegyél jóval oclsóbban egy kis simsont, újíttasd fel és tanulj meg rajta motorozni, utánna már válthatsz nagyobbra. Igaz nem lehet vele "felvágni a haverok előtt", meg régi is, de a fenttartása sokkalta olcsóbb mint egy Japán motoré... (Alkatrész, kisebb fogyasztás, elmegy a legszarabb olajjal is, míg a TZR-be a nagyobb fordulatszám miatt jobb kell, nehogy megragadjon vagy ne kopjon olyan gyorsan a motor.) De arra, hogy megtanulj rendesen és biztonságosan motorozni, tökéletes. Nem tudom milyen "típusú" ember vagy, divatmotoros vagy olyan, aki a motorozás élményét keresi... Ha az utóbbi akkor szerintem Simson, ha előbbi, akkore tekintsd semmisnek a hozzászólásomat, vedd meg nyugodt szívvel a trz-t! :) Szia! 15/f
/Na ez is szép kis regény lett.../
Szia :)
Én is motorozom pár éve. Hát mit is mondhatnék, én is a speedmotorokat szeretem illetve a robogókat.
Én is smkpval tolom. Néhány érv a robogók mellett (a rossz utak miatt inkább a nagyobb testű és kerekű robokók előnyben, pl.: aprilia, malaguti) :
-jól néznek ki
-kényelmes vezetni, nem kell váltogatni
-gyorsak, jó menetteljesítményűek, jól gyorsulnak
-olcsóbb fenntartani (és megvenni is), mint egy váltós gépet, jól szervizelhetőek, tuningcuccokat lehet kapni hozzájuk minden mennyiségben.
Viszont egy pár jó tanács, amit nagyon fogadj meg, ha használt gépet veszel: nagyon nagyon körültekintően vásárolj, lehetőleg hozzáértő embert is vigyél magaddal. Egy újonnan vett használt motort érdemes nagyon átnézni, mondhatni darabokra szedni, hogy minden stimmel-e. Én épp most faragtam rá, a két hete vett aprilia gépemenen besült a dugattyú, mivel az eladó nem szólt nekem, hogy bejáratós a kicsi (én meg ezt nem tudván volt hogy küldtem neki 90el :D), illetve hiányzott a blokkból egy tömítés, sőt légszűrő sem volt a motorban (tiszta levegő helyett port és dupla olajat zabált).
Ha meg mégis speed gépre vágysz, azt is meg tudom érteni. Bár én azt mondom, hamár speed motor, akkor power szelepesek előnyben (pl yamaha rd) :D. Azok nagyon keményet mennek, csak sajnos poweres gépeket nem igen (csak elvétve találkozni vele) gyártanak 50 ccm-esben.
Amúgy jó motor ez a tzr 50-es, ha jó állapotú, a yamahák elég megbízhatóak. Meg még az aprilia rs illetve aprilia af1 gépek is nagyon teszenek nekem. Idáig én egy speed gépet próbáltam, egy yamaha rd 125öst (power szelepes), hát húha, olyan gyorsulást én se azelőtt se azóta nem éltem át. De ezzel már vigyázni kell, nameg nem kismotor (ugyan lehet kapni 125ös gépeket 50es papírokkal, de a rendőr egy poweres yamaha gépről ezt nem biztos, hogy megeszi).
És vitatkoznék egyik előző válaszolóval, szerintem NEHOGY Simsont vegyél a speedmoci helyett, ez butaság. Ne hasonlítsunk már össze egy léghűtéses, 30-40 éves Simsont egy vízhűtéses, bizonyára tárcsafékes yamaha speed géppel, nem egy kategórai és szerintem te nem egy Simsonra vágysz (persze, a maguk nemében jó motorok, de azért idejét múlt gépek és hiába olcsó az alkatrész, ha mindent ki kell rajta cserélni). Más menetteljesítményt érhetsz el akár egy robogóval, akár egy speedmotorral, mint egy simsonnal. A vízhűtést meg jobban ajánlom a levegős gépeknél (noha persze az is tönkremehet, és a vizes gépek is gondozást igényelnek).
Üdv, Dávid /21/
Én pont azt szeretem a TZR-ben, hogy váltós.
A robogó egy igénytelen motor. Az, hogy nem kell váltani az nálam az elbambuláshoz vezettet, és még egyébként egy külön élmény a vezetéshez a tzrnél a váltó a forgalomban való koncentrálásba, ami ehhez a motorhoz élményét növeli, és felkészít egy nagyobb kategóriára míg megszokod és biztonságosan magad urává teszed.
A Váltó sokkal könnyebben váltható mint a simsonon, így aki azon vezetett, akkor finomabb kisebb mozgást kell tennie váltáskor a tzren.
TZR -> ja, hogy többel tud menni mint a megengedett úgy, hogy nem tuningolt - elentétben az 50-es robeszokkal amik akkor képesek tartani a tzr diktálta sebességet, ha már egy teljesítménynövelő kipu minimum cserélve van.. - totyogás az a forgalmat tekintve nem előny, mivel tolnak le az útról, dudálnak, mert a jármű formáját nézik nem azt, hogy a kresz mit ír elő ennél a motornál menyivel mehet, és tolnak le az autósok, mert ő érthetően pár km/h-val többet mehetne de te feltartod mert nem éred el az 50-es korlátot ... mert alig megy a gép mert betartatják veled a kreszt (gyári állapotban lefojtott gép 42-46 km/h végsebb max 3 fokozat és 6000 rpm korltozással), tiszta halálfélelem. De ha a fojtásokat eltávolítják, akkor ilyen gond nincs. Amúgy is javasolt a fojtás eltávolítás.
A fék jól fog, ha jól működik. Ültem évjáraton belüli tipus társon... hát nem írom le, hogy fostam mikor fékeztem az övén, hogy ne blokkolja a kereket... mert blokkolás szerűen működött az övé.
Méghogy japán? te hol élsz? melyik modelre gondolsz? mert a 2003-astól gyártottaknak köze nincs a japánokhoz, egy olcsó minőségi alkatrészből olaszban szerelt és olasz (gagyi) minőségű allkatrészekkel, az MBK által a YAMAHA részére legyártott model. Az MBK a sajátját X-POWER -nek nevezi. külsőleg és alapvető számottevő változás nincs köztük. Ezt az új formájúaktól gyártották 2003-tól.
2003 elött pedig Japán, és ők legalább minőségi motort készítettek.
visszatérve az 5WX- modellekre, a fényszóró iszonyat gyenge, éjszakai vezetésre alkalmatlan semmit nem lehet látni vele, és hamar kiégnek vagy elszakad az izzószál.
Én átalakítottam HS1-halogénre és lám nem 2 havonta kellett izzót cserélnem hanem 2 évente... szerintem nem mindegy.. Másfelől erősebb izzó is került bele. A hátsó féklámpa izzó is duplaszálas ezért ezt is sokszor azért kell cserélni, mert vagy fékezéskor nincs felvillanó fény, vagy alapból nem világít a motor üzemelésekor, és csak fékezéskor van a fény. Így ha csak az egyik szállal van gond felesleges költségekbe veretik a népet bár nem drágák ezek az izzók, mégis jobb ha átalakítják őket egyedileg 12V-os SMD LED világító rendszerűre. a led tulajdonságának köszönhetően: hosszú élettartam, alacsony fogyasztása mellett tartós használat és nagy fényerűvel bír( ha nem akar valaki nagyon elektronikába belemélyedni, egyszerűen csak annyit kell tenni, hogy az üzemi fénynél pl 3 LED, míg a fékezéskor ennek töbszörösei Ledszámmal mellé bővíteni külön vezetéken nagyobb fényt adnak, és így a különbség látható) nem szálas, a fény ívkisüléses így sokig nem kell foglalkozni a féklámpával, max akkor ha már mehanikai ok miatt nem ad fényt.
Robogó melleti érv: a sisak betehető az ülés alá
Van benzin szint jelző, sebesség mérő rigkábban megy tönkre. Illetve olcsóbb a javítása
Robogó ellen szolva:
sűrűbben kell tankolni, mert a robogó jelentősen kevesebb térfogatú tartállya.
jobb a gyorsulás (tzren),
fogyasztás vezetési stílusod jobban befolyásolja, ellentétben robogónál,
kb 3x nagyobb az üzemanyag tartály (max kapacitása:14.1L fetöltési: 13.9 L) nem kell sűrűn tankolni. a tartalék üzemmódban van még 4 liter ellentétben a hivatalos kézikönyvvel, mert ott 2.2L írnak én meg lemértem. Ellenőrzés miatt, hogy a tank kisebb vagy a nyomtaott adat nem stimmel, mert a kútnál hihetetlen menyiséget tankoltam, a motor kézi könyve szerint.
A kút pontosan mért.
Ahova sosem vinnék egyetlen motort szervizelni az a YAMAHA City. (jelenleg budán vannak régen a xIII. ker. lehel út 1/C-nél voltak. a szervíz pocsék és rettentő drága, főként, hogy inkább több kárt okoznak mint, hogy elégedett legyen a motor használója. Én illetvaa haver servizeltük keesebb volt a problém mint mikor a kedves drága Yamaha City a kezébe vette a gépet. Szakértelműk=0 De ezek tudatában semmit sem vennék tőlük az üzletükben. Nekem okoztak 180 000 Ft-oskárt. Ér ráfogták hogy az én hibám miatt ment tönkre mikor hetentevittem a motort be hozzájuk...
Rendszerint a motorban tönkremegy a km jeladó amitől a YAMAHA nem tudja, hogy ez tipus hiba lenne pedig minden TZR-es tulaj elmondhatja, hogy neki az elektronikája befuccsól és egy új jeladó 20 000 Ft hozzá, ami még itt nem ért véget, mert ami a tönkrmenetet kivéltotta az még nem lett kiküszöbölve. ez a tönkretétel akár pár km után de lehet, hogy több 100 km után vagy több 1000 km után következik be, mikor az az elektronika túl nagy ampert kap és az ellenállás ami védené nem bírja megfogni így kiégeti azt, a kondit és talán a hall sensort is tönkreteszi.
Az idomok és minden gyári alkatrész a YAMAHAtól újként beszerezve horror összeg.
A motorba kizárólag a következő kategóriás olaj ami használható, független attól mi van a kezelési leírásban ami szintén téves adat a könyvében.
A valóban letesztelt olaj tipus amit nem szabad a motorba tenni:
Motorolaj: 2T (flakon hátulján: JASO FC, JASO FB)
Amit szabad használni: 2T low somke, full syntetic, flakon hátulján pedig: JASO FD!!! ettől eltérni nem szabad csak magasabb teljesítményszintű olajjal ami ha valamikor lesz olyan gyártó és legyártja az akkor a JASO FE, FF , FG, FH,FI, FJ, stb...) Mindig a legkorszerűbbet.
Ha pedig azt akarjuk, hogy a váltó ne ragadjon be vagy ne csúszon meg a biztonságos vezetés érdekében használjuk azt az olajat amin a következő adatok együtt szerepelnek:
SAE10W40, flakon hátilján API SM, ISO-L-EGD
Ha így hasznljátok nem lesz nagy probléma.
Amennyiben valami nem normálisan működik. azonnal javítani, mert ha ráhagyjátok, hogy szerintetek ez nem olyan nagy probléma, akkor lehet több károtok lesz mint ha a hibát elhárítanátok még idejében. Fontos az időszakos karbantartás betartása.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!