pl,hogy egyenlőtlenül vannak meghúzva a leszorító csavarjai,
vagy pl leragad a termosztát és túlhevül a motor,
vagy túlerőltetik a motort és az képtelen 95 fokon megmaradni,és fölmegy 100 C fölé,(utánfutóval hosszú hegynek fölfelé menet),
stb
Lehet rossz összeszerelés miatt: ahogy előttem is írták, az egyenlőtlenül meghúzott hengerfejcsavarok hatására rossz a terhelés eloszlása, a hengerfej üzemi hőmérsékleten feszül, aztán megreped.
De lehet túlerőltetéstől is: ha túlmelegszik, leggyakrabban kiég a hengerfejtömítés, de előfordul az is, hogy a sokadik ilyennél a hőtágulás okozta terhelést már nem bírja el a hengerfej.
Lehet konstrukciós hiba: ha túl gyenge az anyag, előbb-utóbb valahol át fog szakadni a hő- és mechanikai terhelés hatására. A kétszelepes hengerfejek rendszerint a két szelep közti gátnál eresztik el magukat, ha már nagyon muszáj.
Értelmetlen tuning is vezethet hengerfejrepedéshez: a túlságosan megemelt sűrítés vagy turbónyomás miatt a munkaütemben nagyobb nyomás feszíti a robbanóteret, amíg az meg nem adja magát. A nagyobb teljesítmény miatt a hőterhelés is nő, néha ez is kikezdi a hengerfejet. A kompressziónövelést hozó "síkolás" után gyengülhet a felfekvő felület, néha előfordul, hogy egy rosszul megtámasztott szakasz beszakad, összenyílik minden mindennel (víz az olajjal, olaj a sűrítőtérrel, aztán van örömtűz, füst, minden, ami csak kell).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!