Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szerintetek melyik a jobb? MZ...

Szerintetek melyik a jobb? MZ ETZ 250, vagy a 250-es Pannónia?

Figyelt kérdés
Sajnos nem volt lehetőségem kipróbálni egyik motort sem, de mindegyik legendás,és én rajongok a régi motorokért, úgyhogy valamelyiket szeretném megvenni, csak nem tudom melyiket!

2012. júl. 30. 13:21
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
100%

Ha használni is szeretnéd, akkor a 250-es ETZ jobb. Az sem hibamentes, de megbízható, egyszerűen javítható, illetve van neki rendes féke, meg tud állni és a futómű is értékelhető.

A Pannónia valamivel jobban néz ki (főleg a kerek tankos T-sorozat), de igazából csak kiállítási motornak jó. Vészesen melegszik az öntöttvas henger miatt, a váltója egy rossz vicc, a futómű néha borzasztó (bár a P-k olajcsillapításos első teleszkópja és hosszú hátsó rugóstagja egész jó), a fékek pedig nevetségesen gyengék. Ez alól csak a P20 kivétel: az rendesen megy, a váltója is jó, a futóműve meg olyan, mint a többié, de gyári állapotban elképesztő a szervizigénye, megbízhatóra átalakítani pedig komoly összeg.

2012. júl. 30. 13:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
Szép és jó a Pannónia,a 2 henger miatt pörgősebb viszont nagyon kevés van belőle már! Ha rám hallgatsz akkor ETZ! Nekem anno 32.000.km ment el nagyobb baj nélkül,csak rendszeresen karban kell tartani!
2012. júl. 30. 13:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:

valóban inkább az ETZ.az 1980 után gyártották.a Pannonia meg hát 20-30 évvel öregebb,és hát igen valóban kiállítási motor már.nehéz alkatrészt szerezni hozzá.

Az MZ meg jól szervizelhető motor.olcsó alkatrész ellátottság,és fenntartása se drága.Sajnos az elektrónika a gyengéje.Megszakítós a gyújtása,ezért kicsit magas a fogyasztása.magas fordulatszámon nem úgy gyújt ahogy kéne.De ha átalakítod tranzistorosra,vagy veszel hozzá(15 ropi)akkor 0,5-1-2 literrel kevesebbet eszik,és elmegy 4-5 literrel

2012. júl. 30. 13:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:

Közlekedni tényleg az MZ, mert olcsóbb rendben tartani, mert mindenhol van hozzá alkatrész és ha sikerül tárcsafékeset beszerezni, akkor lassítani is fogsz tudni.

Esetleg ha módosításon (másnéven tuning) töröd a fejedet, akkor is MZ.


Nekem Pannoniám van (nem egy és nem is kettő darab..). Szép motorok. Akkor lehet velük sokat és problémamentesen motorozni, ha meg tudod állni, hogy 80 felett ne menj vele. Én úgy vettem észre hogy afelett kezdenek előjönni a bajai, hiába van gondosan összerakva.

A kisfékdobos (160mm-es dobfékkel szerelt változatok) fékereje szinte elégtelen, a nagyfékdobos (200mm) jobb, de az sem versenyzéshez készült.

Nekem a henger melegedésével nem volt problémám, mondjuk esténként kellemesen melengeti a lábat. :) Váltani tényleg művészet recsegés nélkül - de lehet, nagyjából egy bemorfiumozott lajhár tempójában. :D

Én kb. 5 litert etetek meg a T5H-val 100-on 1:30-as keverékből (1:25 lenne a gyári érték, régebbieknél 1:20). Foglalkozni kell vele, ez megcáfolhatatlan. Az alkatrészek olcsó beszerzése sem egyszerű feladat.


A kettő között komoly eltérés van kinézetre (mondjuk a kéthengeres Pannoniák vagy a P10 elég modern vonalúak, a P12-nél pedig szép színes ruhába van csomagolva a régi technika) és használhatóságra, igazából meg kell határoznod hogy mit is szeretnél a motorral. Öregurasan gurulászni Pannoniával kiválóan lehet, az MZ sportosabb hozzáállást is elvisel.

Én 4 dolgot szoktam hiányolni:

-4 ütem

-rendes fék

-önindító

-100 feletti utazó


A helyedben nem vetném el a TS250-et sem, illetve megnézegetném a Jawa-kat is.

Át kell gondolni, mert komoly befektetés ha költesz is rá. Márpedig egy lelakott, 80-90 ezer forintos, papíros Pannoniára 100-et rá lehet költeni anélkül hogy meglátszana. Egy olcsón kihozott felújítás sem áll meg a vételáron felül 200-ból.

Most egy korai T1-et csinálok, 60e-ért vettem néhány éve - már csak apróságok hiányoznak meg a vezetékelést csinálom majd ha befejeztem a kommentírást - eddig közelítőleg 330e-ben van, pedig a krómos cuccok kivételével minden az olcsóbbik megoldással került hozzám.

2012. júl. 30. 15:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:

Én 250 ETZ-zét vettem meg és meg súgom hogy nem bánom!!! :)

Nagyon jó kis jószág!!!

2012. júl. 30. 16:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim válasza:

A kérdést láttán kb. hasonló vélemény fogalmazódott meg bennem, mint amit Agent K írt kicsivel feljebb.

Már gyerek korom óta foglalkozok magyar veteránokkal (hamar megfertőződtem), 10 éve van saját Pannoniám. Szeretem is meg nem is.

- Tény, hogy hazai gyártmány, egy letünt kor közlekedési eszköze, amit mindenképpen becsülnünk kell. Aki kellő hivatást érez és szaktudást is szerez hozzá,annak érdemes ezekkel foglalkozni.

- Sajnos nagyon behatárolt a használhatósága, nem lehet "nyúzni", mert meghal, s hosszútávon kényelmetlen (legalábbis nekem). Drága és nehezen beszerezhető hozzá a jó minőségű alkatrész.

- De amellett ott van az az érzés, hogy apáink, nagyapáink járművein közlekedünk. Egy időutazást képzelj el, amikor még nem volt ekkora rohanás a világban, hanem ráértek 60-70-el "sétálni" egyik helyről a másikra. Nekem ez a legfőbb pozitívum a Pannoniában.

- De világ ahhoz képest igen felgyorsult, s ehhez talán jobban tudsz alkalmazkodni az ETZ-vel. Ezért vettem én is egy ETZ-t, mégpedig egy 89-es "banántankos" változatot. (Olyanra vágytam, ami keveseknek van az országban... s látom a kárát, amikor olyan alkatrészekre vadászok, ami eltér a sima 250-estől.)

- Teljesen más érzés, mint a Pannonia. 5 gangos váltó, elektromos gyújtás. Olyan világítás,aminél látsz a sötétben (!). Az alkatrész ellátás egész jó, ha nem a banántankosat veszed, bár a raktáron maradt eredeti alkatrészek itt is húzósak, de jobban megéri, mint a távolkeleti utángyártott.

- Szervizelés szempontjából sokkal igényesebb az ETZ, mint a Pannonia. Ha hozzá kell nyúlni a blokkjához, akkor szerelőhíd, nyomatékkulcs stb. nélkül bele sem szabad kezdeni. A villamossága is összetettebb, de egész jó kapcsolási rajzokat lehet találni a neten.

- Viszont hosszútávon kényelmesebb, jobban lehet előzni vele, az előttem írókkal egyetértve sokkal jobb a fékrendszere (sok hülye van az utakon, akikhez még a legprofibb duplatárcsa is kevés). (Bár nekem úgy tűnik, hogy az ETZ tárcsáfékje elég kezdetleges, többet értek volna egy nagy átmérőjű, duplakulcsos dobfékkel.)

- Én nem mondom, hogy valamelyik is jobb lenne. Ha reálisan gondolkozunk, akkor már mindkettő elavult a mai Japán gépekhez képest.

- Válassz a stílusodnak megfeleően egyet most, s később ha lesz még pénzed vegyél egy másikat is. Én nem bántam meg, hogy így csináltam! :D

2012. júl. 31. 08:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

óóóóó Ez kézenfekvő kérdés számomra is :D


kb 1 hónapja adtam el a jó öreg ETZ 250em hát volt vele sok sok sok sok élményem :D

PL:

-(fennakadó súber volt is fosás ezerrel 120 al majdnem a buzatáblába vitt volt annyi eszem hogy kuplung behúz gyújtás levesz :)...

-250 Etz-k szeretik a láncot elszabkodni ezt is elértem munkából tartottam haza város közepén lámpánál ReCCCs.. zsír.. 2 órába tellett mire jöttek "értünk" utánfutóval:)

-Gyári biztosítéktartó egy halom sz*r folyton kirázkódik nem egyszer állt meg alattam a gép..


Én pedig törődtem vele elég sokat még is csak sürün bosszantott felraktam netre eladom levettem.. nem bírtam eladni aztán végülis eladtam és NEM BÁNOM!


ETZ egy jó választás mindenképp ha relatív kevés pénzed van de azért haladni is akarsz az úton...


Olyat vegyél aminek TIRISZTOR-os a gyújtása mert engem még a régi megszakítós is szo*atott :D Szval lényegébe ennyi.. Lehet nyüstölni am nagyon sokat kibírnak :DD


Nekem 2 óra szerelés után jött 1 óra mocizás :))))


Nah jó Befejeztem.. Sok sikert a vételhez

2012. júl. 31. 18:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim válasza:
Fél éves ETZ250 tulaj vagyok. Imádom. Hegyen is vígan ment fel, alföldön is tökéletes, 76ezer kilométer van benne és még bontatlan a blokkja. És amilyen állapotban van, nem is lesz még néhány ezer kilométerig. Én is filóztam a pannónia p10 és etz közt. Jó mindkettő, megbízható, de: pannóniához ha kapsz alkatrészt, akkor drága és szar. Etzhez még van néhány jó alkatrész, bár kína nagyon nagy részben elront mindent. Egyet értek az előttem szólókkal: Pannónia tatás időutazás, ETZ viszont otthon van az utakon úgy 120ig, ha rendbe tartod. A fogyasztás pedig megszakítós csodámon 4,8 liter hegyes völgyes alföldes kétdobozos potyautasos 400kilométer után kb 90es tempóval. Gondolom érzed, én mire szavaznék :) Egy biztos. Nagyon nézd át bármelyiket is veszed.. szocimotoroson, mzclubhungary-n megtalálod, melyiken mi a fő hiba...
2012. aug. 1. 23:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

Utolsónak!

Az Én csodabogaram hegyen völgyen,városban ,meg úttalan országutakon fogyasztott 3,8 litert.Nem tagadom csak annyit csináltam hogy a súbert legalulról feljebb helyeztem úgy hogy fölülről a második rovátkába mert legfölsőnél már problémás volt neki az elindulás is.

Ja és nekem kalapácsos a gépem!!!

Minden jót!

2012. aug. 2. 21:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

Azért hozzáfűzném a hozzászólás-sorhoz, hogy a "mi motorunkból", a Pancsiból is lehet gyors gépet csinálni ha nem sajnálja az ember a pénzt... :D


Múltkor épp számoltunk egy kis társasággal a Közlekedési Múzeum melletti sörözőben, csak a blokkra el lehet költeni nagyon sok tízezer forintot: gépmunka (pl. csapágyfészkek vonalba fúrása), Kawa hajtókar felül tűgörgővel, Vössner vagy hasonló minőségi dugó, Kawa kuplung, VAPE 12V/100W gen. + eletronikus gyújtással (ezt meg lehet fejelni esetleg előgyújtás-szabályzással) és így tovább...

2012. aug. 2. 22:41
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!