Hogykell szépen fényezni motortankot?
Felakasztod egy drótra,lehetőleg szabadtéren.
Miután forróra sütötte a nap [így kevésbé folyik meg],felviheted az alapozóréteget.
Miután megszáradt,átcsiszolod vizesen,a legfinomabb papírral.
Ezekután mehet rá a szín.
Ha otthon, házi eszközökkel, palackos akrilfestékkel fested, ne csodálkozz, ha nem lesz olyan nagyon szép. A szórókittes felületépítést nem lehet házilag kivitelezni és a szórófejes festékek nem is tudnak olyan szép, egyenletes szórásképet adni, mint a kompresszorra kötött szórópisztoly.
A csiszolás és zsírtalanítás jó dolog, házilag többet nem is tehetsz, de nem mindegy, hogyan csiszolsz. Ahhoz, hogy igazán jó legyen a felület, finom papírral (240-400, ahogy tetszik), vizesen kell elvégezni az utolsó csiszolást. Ettől lesz igazán sima a felület, a bő víz leviszi a csiszolóport és megfelelő lesz az érdesség.
Ha ezek után por- és zsírmentessé teszed a tankot, akkor egészen jó eredményt lehet elérni. A megfelelő rögzítés azonban bajos dolog. Ha régi fajta, keskeny vázra ülő nyeregtankról van szó, akkor egy darab vízszintesen megtámasztott csőre rátéve egész jól körbe tudod festeni, nem borul le. Csak mondjuk a belső oldala nem lesz olyan nagyon szép, de ezt talán túl lehet élni. Ha kicsi a tank, akkor akár egy szék támlájára is rá lehet tenni úgy, hogy nem dől el.
Ha új, széles hídvázba "beleülő" tankról van szó, akkor csak a fentebb említett felakasztós módszer működik. Ezt én nem annyira szeretem, de attól még használható, ha valaki ügyesebb nálam és nem úgy akasztja fel a tankot, hogy mindig leesik.
Létezik olyan, hogy alapozás. Ha igazán jó felületet szeretnél, azzal kell kezdeni. Ilyenkor kromofággal, csiszolással vagy szemcseszórással fémtisztára takarítod le a felületet, majd alapozófestékkel kened le. Ez azért kell, hogy ne rozsdáljon, illetve ehhez jobban tapad a többi réteg, mint a fémhez. Alapozás után kittel (vagy ha úgy jobban tetszik: késtapasszal) javítod ki a nagyobb horpadásokat, a felületet pedig szórókittel teszed teljesen simává. A szórókittelés után csiszolsz, ezt a kettőt pedig addig ismétled, míg el nem éred a kellő simaságot. Ezek után jön a vizes csiszolás, hogy beállítsd a kellő érdességet és tapadjon a festék, majd mehet a szín és ha szeretnéd, a lakkréteg.
Ez egy igen jó módszer, hiszen te válogatod össze a festés során használt anyagokat, biztos, hogy nem támadják meg egymást és szép, vékony felületet lehet létrehozni. Csak annyi vele a baj, hogy amennyire tudom, az alapozót és a szórókittet nem lehet hajtógázas palackban megvenni. Az alapozót fel lehet hordani ecsettel, az még nem annyira nagy gond, de a szórókittet csak fújni célszerű. Ecsettel hiába mázolod rá a felületre, nem segítesz magadon.
Ha akarsz, vehetsz alapozófestéket. De akkor minden korábbi festékréteget el kell távolítani, mert semmi értelme annak, hogy rákend az előző rétegekre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!