Az nagy probléma, ha elindulásnál nagy gázt adok?
Nekem nem, de a kuplungod 300.000 km helyett 140.000-et fog kibírni.
Ha dugóban csinálod akkor a fogyasztást is jelentősen növeli, igen.
Kicsit növeli a fogyasztást. Meg a kuplungot jobban terheli. Más gond nemigen lesz.
Mondjuk ha télen, hideg motorral csinálod ezt, na az már árt.
Keress egy üres parkolót vagy akár csak a kertben gyakorold minél többet az elindulást és akkor hamar bele fogsz jönni.
Hátrány: többet fogyaszt, gyorsabban kopik a kuplung és ha gyakran kipörög a kerék induláskor akkor hamar elfogynak a gumijaid.
Köszi a válaszokat! Igyekszem gyakorolni, idővel csak belejövök.
És akkor mennyi kb. az ideális fordulatszám?
Ha 800 az alapjárat és csak épp meg akar indítani az autót egy nyugis induláshoz akkor 1000.
A trükk itt jön be - ahogy egyre jobban ráengeded a terhelést a motorra a kuplunggal (aka. egyre jobban felengeded a kuplungot) úgy fog arányosan csökkenni a fordulatszám a terhelés miatt. Ha ügyes vagy akkor úgy adagolod a gázt, hogy folyamatosan 1000 legyen a fordulat.
Persze ha dinamikusabban kell elindulni akkor lehet több - de legtöbbször nem kell.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!