Igaz az a állítás hogy üzemanyagot sporolunk?
Pedig nem.
Csakis akkor spórolsz üzemanyagot, hogyha OPTIMÁLIS fordulaton járatod a motort.
4/5.-ben alapjáraton rötyögni pedig nem optimális fordulat.
Bizonyos körülmények között spórolsz. Sík úton, egyenletes sebességgel haladva 4. vagy 5. fokozatban a hosszabb áttétel miatt kevesebbet forog a motor, a fogyasztás is kedvezőbb.
Viszont ha emelkedőn csörömpölsz (elég ahhoz egy felüljáró is), esetleg megpróbálsz nagyobbat gyorsítani (hogy még elkapd a zöld lámpát), akkor a túl alacsony fordulaton erőlködő motor fogyasztása magasabb is lehet, mintha magasabb fordulaton, egészségesebb környezetben dolgozna.
#2
Nem tudom, hogy mire gondolsz optimális fordulat alatt, mert az én autóm pl. 7000-nél szabályoz le, a fogyasztása pedig 1500-ig a legjobb, ez viszont közel sem az optimális fordulatszáma.
A régebbi Mercedesekben van egy mechanikus fogyasztásmérő óra. Nagyon praktikus és tanulságos.
Minél jobban taposod a gázt, annál jobban kileng. Ettől függ a fogyasztás, hogy mennyit adagolsz be a pedállal.
Ha sík úton egy centit lenyomva is elviszi az autód, akkor spórolsz. Ha emelkedőn tövig nyomva ömleszted a benzint a motorba, nem jó.
Törekedj arra, hogy minél kevesebb gázadással a lehető legtöbb mozgási energiát nyerd ki az autódból.
# 5
Arra gondolok, hogyha 1200-as fordulaton próbálsz gyorsítani illetve 1500-on váltasz fel akkor garantáltan többet fogyaszt a kocsi, mintha kipörgetnéd 2500-3000re és dinamikusan felváltanál.
Már leírták előttem, ezek a nagyon alacsony fordulatszámok csakis egyenes vonalú egyenletes mozgás során javítanak a fogyasztáson. Erőkifejtés során (gyorsítás, dombnak fel haladás, stb...) már nem gazdaságos.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!