Lehet barkácsolni eredetileg nem benzinszintmérős tankba benzinszintmérőt?





Ha eléggé ügyes és türelmes vagy, lehet. A működési elve egyszerű: van egy úszó, ami mindig a benzin tetején lebeg, ez egy rudazaton át egy változtatható ellenállás csúszkáját mozgatja, a mérőműszer pedig azt méri, hogy mekkora feszültség esik az ellenálláson. Mivel az ellenálláson eső feszültség a benzinszintnek egyértelmű függvénye, ezért benzinszintben kalibrálják a műszert.
Ezt belefaragni még nem is annyira nagy művészet, az már viszont annál inkább, hogy rendesen bekalibráld, tényleg a teljes tartományban mérjen, nagyjából lineáris legyen a skálája (vagyis ne fogyjon el hirtelen a végén) és a hullámzás se zavarja meg nagyon (ezzel néha nincs mit kezdeni). De ha nem félsz összekoszolni a kezedet és néhányszor kiszerelni, beállítgatni, akkor ezt egész egyszerűen meg lehet oldani.





Ha akkumulátoros, akkor elméletileg egyszerűen megoldható.
A Trabantokban sem volt anno, de kis munkával lehetett bele szerelni.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!