50-es 2T speedmociba tankolnék etanolt, mit kell rajta állítani?
Az előgyújtás állítása fakultatív: ha nincs kedved hozzá, azt is túléli a motor. Viszont a főfúvókát nagyobbra kell cserélni, mert hiába teszed feljebb a súbertűt, az egész fordulatszám-tartományban dúsabb keverék kell bioetanolból, teljes gázon meg mindegy, hol van a tű, úgyis kiemelkedik a fúvókájából. Az alapjárati rendszert is át kell hangolni, hogy alacsonyabb fordulaton is működjön a motor.
Ezen kívül célszerű venni egy kis szűrőt, amit a benzincsőbe lehet csatlakoztatni. Az etanol által feloldott kosz ugyanis szépen el fog indulni a karburátor felé a tankból és ha odaér, eldugul tőle a fúvóka, furat vagy bármi. A szűrőt egyszerűbb kidobni, ha megtelt, mint a karburátort szétszerelni.
1/3-at bírnia kéne mindenféle állítgatás nélkül. Esetleg kicsit gyengébb less a gép.
Viszont arra figyelj, hogy keverd először össze az olajat a benzinnel, (mondjuk 1 literr cucc esetén ~66ml benyához kevered az olajat, aztán ~34ml etanolt öntesz hozzá)
Hoppá, egy kicsi lemaradt.
Szóval arra figyelj hogy először a benyához keverd a cuccot, aztán hozzá az etanolt. Mert az etanolban az olaj csomósan oldódik, és ha így keversz hozzá benzint már nagyon nehezen oldódik fel.
Meg ne a benzintankba keverd, hanem külön edénybe, lehetőleg átlátszóba(műanyagflakon tökéletes erre a célra)
és nézd hogy nem csomós-e.
Benzinszűrő ehhez kötelező, ha addig nem volt a gépeden.
Ha spórolni akarsz azt is ki lehet mosni miután telement dzsuvával.
Mi ezt anno MZ-vel próbáltuk, elég jól tisztít.
Az még úgy is bírta hogy kb 80% etanol volt, Bár úgy már kicsit erőtlen volt a gép alap beállításokkal :)
Az nem baj, sőt, még jobb is, mert biztos, hogy nem fog kicsapódni az üzemanyagból az olaj.
"(Karbit ki tudom tisztítani, van kompresszorom.)"
Kompresszorral tényleg nem nehéz kifúvatni, de egyáltalán nem mindegy, hogy a benzinszűrőt kell-e kiszedni és kidobni, vagy 40-50 km-enként le kell szedni a karburátort és apróra szét kell kapni. Lehetséges, hogy egy eldugott furatból nem nagyon akar majd kijönni a kosz és a fúvókák sem szeretik, ha sokat vannak ki-be szerelgetve.
Ha benzin-etanol keverékhez raksz olajat(automata olajozó ezt csinálná) akkor az bizony csomós lesz.
Persze lehet hogy van olyan olaj ami fel tud oldódni benne, de stihl 2T olaj pl nem oldódik csak pár perc erőteljes rázogatás után...
Szóval én inkább azt ajánlom hogy a külön olajozót ürítsd ki. Az legyen teljesen száraz és az üzemanyaghoz keverd a cuccot.
Meg amit nem tudok pontosan, az az hogy idővel mennyire ülepedik le az olaj a keverékben. Szóval ha beletöltötted járd is ki hamar :)
Persze hogy meg.
Ez is tökéletesen kiszűri amit ki kell.
Én is ilyet használok am :)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!