Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kuplunk nélkül üresbe, jobban...

Kuplunk nélkül üresbe, jobban kopik?

Figyelt kérdés
Szokásommá vált az hogy guruláskor a sebességből úgy teszem üresbe, hogy a kulpungot nem használom, motorféknél megvárom azt sebesség/fordulat szám helyzetet mikor nincs jelentős erő a váltón, tehát könnyen kiengedi, abban a tudatban hogy ezzel a kuplungot kímélem, esetleg a váltóban kopást esetleg kárt okozhatok?

2012. júl. 21. 12:43
 1/9 anonim ***** válasza:
Szerintem igen, jobban kopik. A kuplung arra való, hogy használjuk, nehogy már az az egy-két kinyomás gondot okozzon neki hamarabb.
2012. júl. 21. 12:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
A kuplung ilyenkor egyáltalán nem kopik mert semmilyen súrlódás nincs. A váltónak viszont marhára nem tesz jót
2012. júl. 21. 12:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

Üresbe kiveheted kuplung nélkül nem lesz baja a váltónak!

Viszont a kuplungnak nem növekszik ettől számottevően az élettartama!

2012. júl. 21. 13:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
Szétba..rkácsolod csak a váltót, de nem gáz. Mindig kell kuplungot nyomni, erről a hülye szokásról sürgősen szokj le.
2012. júl. 21. 14:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
nem kell mindig kupplungot nyomni, viszont úgy a legjobb, hogy nem motorféken veszed ki, hanem még sebességben haladsz, adsz neki egy gázt, és amikor elveszed a gázt akkor húzod ki a váltót, úgy hogy a gázadásból adódó terhelés, és a motorfékből adódó terhelés között veszed ki pont, tehát amikor a gyorsításból átmegy motorfékezésbe az autó, abban a pillanatban, ekkor éppen semmilyen terhelést nem kapnak a fogaskereke, és érezni is hogy ugyanolyan könyen kijön sebességből, mintha nyomnál kupplungot. Mellesleg gyakorlattal a fokozatokat is végig lehet pakolgatni 1-től 5-ig 6-ig, kuplung hazsnálat nélkül, ugy hogy egyátalán nem károsodik a váltó, csak ügyesen kell csinálni...
2012. júl. 21. 17:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

A váltóban lehet, hogy a szokásosnál jobban fognak kopni bizonyos alkatrészek. Ha nem találod el a megfelelő fordulatot, akkor a fokozatokat terhelés alatt kell ki- és bekapcsolni (ezért bajos ez a motorfékben kapcsolgatás), amihez nagyobb erő szükséges, mint egyébként. Ezt a szinkrongyűrűk nem szeretik, mert kisebb erőre vannak méretezve. Ezen kívül a váltórudazat is hamarabb válik lötyögőssé, mert annak is nagyobb erőt kell átvinnie.

De ha mindig sikerül megtalálnod a megfelelő fordulatot, nem kopik semmi sem jobban a kelleténél. Csak ez meg egy idő után eléggé kényelmetlenné válik.

2012. júl. 21. 19:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
szerintem meg pont ezaz hogy nem, én először kiváncsiságból próbálgattam, aztűn mikor fáradt voltam és nemvolt kedvem a kupplungot nyomkodni, akkor váltogattam ugy anélkül, persze a kellő pillanatban, igaz nem sikerül mindig
2012. júl. 21. 23:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:
A kellő pillanatban való üresbe rakás megy, tehát mikor semmi erőátvitel nincs a válton. De ezt csak üresbe játszom, minden más esetben kellő módon kuplungozok, csak a Rükverc esetében kell kissl türelmesnek lenni....
2012. júl. 23. 20:17
 9/9 anonim ***** válasza:
akkor nincs gond
2012. júl. 24. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!