4 ütemű 125 ccm motorhoz létezik turbó ha igen hol bírom beszerezni?





Elméletileg bármire lehet turbófeltöltőt "akasztani", csak méretezés kérdése a dolog.
A gyakorlatban egy 125-ös négyütemű motoron a turbó teljes hülyeség. Egyrészt a motorkerékpárokhoz nem megfelelő a turbófeltöltéses motorok "hátbarúgós" karakterisztikája (majd olvass utána a turbólyuknak, és a turbó késedelmi idejének vagy turbolagnek, ott le van írva, hogy ez mit is jelent), másrészt az egyhengeres motorok kipufogójában olyan nagymértékű nyomásváltozások zajlanak le, hogy a feltöltő megzavarodik, nem tud beállni a 100-120 ezres üzemi fordulatszám-tartományra, hanem folyamatosan ingadozik a fordulata, ami igen hamar tönkre tudja tenni.





Egy robogóról tudok összesen, ami kompresszorral van felerősítve. A Peugeot gyártja 120ccm-es, de Magyarországon még nem láttam belőle.
Egyébként teljesen felesleges tuningolni, bőven elég egy 125-250ccm-es motor ereje egy kezdőnek.
6 évig Simson+robogó, 3 év Pannónia (250ccm) után most fogok átülni egy 750-es chopperre... Szóval érzed hogy FOKOZATOSSÁG, nem esztelen tuningolás meg száguldozás kell.





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!