Egy BMW-nel mit jelentenek a tipusszamok. Pl mi jellemzi a 3-as sorozatot, es hogy a masik ket szam milyen tulajdonsagokat mutat meg, melyk mutatja hogy 6 hengeres. Stb?
pl. bmw 316i 3=3-as sorozat
16= 1,6 literes motor
i= benzines
bmw520d 5=5-ös sorozat
20= 2.0 literes motor
d= Dízel
arról nem tudom hogy a típusszám jelezné a hengerszámot
A BMW szeret három számból és egy-két betűből álló kódot használni a típusok megjelölésére, de ez nem általános. Az első számjegy a sorozatot jelzi (jelenleg 1, 3, 5, 6 és 7), a második kettő a motor lökettérfogatát literre kerekítve (pl. a 20 kétliteres motort jelent), a betű pedig a motor típusát és bizonyos esetekben a karosszériát jelenti (i a benzineseknek, d a dízeleknek, de létezik td, si és volt már tds is, a kupék meg néha C jelölést kapnak elé, így lesz például 330Ci).
Vannak viszont buktatók: a motor kerekített lökettérfogata nem egyezik meg a ténylegessel. Volt már olyan 523i, amiben 2,5 literes motor volt (a 2,3 literes helyett), az előző 650Ci motorja 4,8 literes volt, az új 640i motorja meg csak háromliteres.
Vagyis a szám közvetlenül nem kódolja sem a pontos hengerűrtartalmat, sem a számot. Azt ki kell találni, mégpedig a típusban használt motorok ismeretében.
A 3-mas szériát a 2 ajtó jellemzi és sportautósabb
A 4 ajtós inkább luxusosabb meg az 5-ös széria
A kasznin kívül nem sok különbség van köztük. mindbe van több fajta motorral kiadott széria.
4-es jól írta, azt hogy hány hengeres azt nem jelzi a típusszám, azt csak fejből lehet tudni, de ha érdekel akkor nagyjából leírom: 1.6, 1.8, 1.9-es motorok 4 hengeresek, 2.0-tól 3.5-ig soros hathengeresek, a felett pedig v8-asok általában.
Kivételek:
-"kis" M60-as blokk, amit e34-es 5-ös bmw-be szereltek, 3 literes, de nem 6 hengeres, hanem V8-as.
- e34 M5 motorok, 3,6, és 3.8, ezek is 6 hengeresek voltak.
- e32 750i, e38 750i, e65 760i, e31 850i: ezek a hetes-ekbe, és a 8-as kupéba szerelt 5 literes, 5.4-es, és 6.0-ás motorok V12 hengeresek.
- a 2003-ban megjelent e60-as kódjelzésű 5-ös bmw-nek az M5 változata V10-es.
a számok utáni betűk meg:
i: injektor
Ci: kupé
IS: nemtudom minek a rövidítése, de 1-2 sportosabb motor kapott ilyen jelzést (318 Is, 320IS (olasz e30 M3), és talán gyártottak kis példányszámban e36 325IS-t is)
TD: turbódízel
CSI: 850-es bmw-nek, és cápa hatosnak volt ilyen jelzésű verziója, ez is sportosabb modellt jelöl
TDS: intercooleres turbódízel:
D: egyszerűen csak utalás arra, hogy dízel, de ez a modern common rail dízeleketz jelöli (pl. 320d, 530d)
XD: dízel összkerékhajtással
iX: benzines összkerékhajtással (x az x-drive névre hallgató bmw összerékhajtásra utal)
AZ M3, M5, M6, X6 M, X5 M, ezek meg az adott modellnek(3-as sorozat, 6-os sorozat, 5-ös sorozat, x5, x6) a speciális sport verziója, nagyon erős motorokkal, teljesen más futóművel, fékekkel, ami egy külön részlegen, az M, mint motorsport részlegen készül.
az hogy mit jelent az hogy e30, e36, e34, stb, ezek a karosszériák kódjelzései, erről bővebben itt:
ok. Köszi nagyon sokat segítettetek.
még egy valami:
tdi: ez milyen turbo diesel? bar ezt passatoknal lehet latni
TDI = turbodiesel direct injection, azaz közvetlen befecskendezéses turbodizel
régen a kettes golfokban, és a B3-as ("malacorrú") passatokban is volt 1.6 TDI jelzéssel ellátott dízelmotor, ott az I betű az intercoolerre utalt, de ez még a 80-as évek vége volt...
PD TDI: pumpe düse turbodiesel direct injection, ezeknél a nagynyomású üzemanyagszivattyú, és a porlasztó egybe van építve, így hengerenként van egy ilyen egység, amit "PD-elem"-nek hívnak
CR TDI: pár éve váltott át erre a VW a PD TDI-ről, ez common rail turbodiesel direct injectiont jelöl, azaz közös nyomócsöves technológia
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!