Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen előnyei vannak a...

Milyen előnyei vannak a chiptuningnak egy turbós motornál?

Figyelt kérdés
Lóerő és nyomaték lesz tisztességesen, de a fogyasztást hogyan befolyásolja a beavatkozás illetve a motort nem károsítja?
2012. júl. 8. 10:25
 1/4 anonim ***** válasza:
Chiptuningot csak számítógép vezérelt digitális injektoros masinákba lehet beépíteni. Semmi másba. Az hogy turbós e az autó ahhoz semmi köze nincs a történetnek ha nem digitális az autó injektorja. A chiptuning a gyújtás fázisaira ügyel fordulatszámtól gázpedál taposásától függően. A célja az lenne hogy minimális teljesítésen az autó motorját optimálisra állítja így a fogyasztást nem növelve. Mikor odataposol neki fogyasztásügyelés zéró onnastól mindent arra számol hogy a motor maximális erejét felszabadítsa a rendszer. Legalábbis egy jól beállított chiptuningnak ezt kéne csinálni.
2012. júl. 8. 14:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
Sőt a jobb chiptuningokat lehet programozni /állítani adatkábelen keresztül. Ezt lehet látni a filmekbe is mikor laptoppal értetlenkedik a japán csávó az autó körül. (pl Tokyódrift c. filmben.
2012. júl. 8. 14:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
egy megbízható műhelyben végzett chiptuning az tényleg ad plusz nyomatékot és lóerőt is, miközben a fogyasztás is csökken, bár nem annyival, hogy a plusz erőt próbálgatva is megérezd... :-D Viszont a félreértések elkerülése Érdekében a chiptuning nem összekeverendő a tuningbox sz@rságokkal amik kinyírják a motort.
2012. júl. 8. 14:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

Az attól függ, hogy milyen tuningbox. Vannak típusspecifikus boxok, napersze egy konkrétan az adott motorhoz írt chip akkor is jobb (hatásosabb), de általánosságban hülyeség kijelenteni, hogy a tuningboxok kinyirják a motort. A kínai vackok persze...


Kérdező: minden attól függ, hogy milyen chipet íratsz magadnak. Lehet olyat, amitől kapsz némi plusz erőt, és közben még a fogyid is csökken, - persze nem akkor, amikor padlózod, ahogy írták előttem - de lehet olyat is, ami mondjuk a teljesítményre van kiélezve, meg pont olyat is, ami inkább fogyasztást csökkent. A motort is károsíthatja, ha olyan brutálisa írják meg, de normális, ésszerű keretek között maradva nem károsítja, max valamennyivel megrövidíti az egyes alkatrészek élettartamát, például nem 300.000 km-nél esik szét a motorod, hanem 280-nál, nabumm.


Amúgy az első válaszoló jól írta, a turbó nem számít abból a szempontból, hogy lehet -e chipet írni az adott autóhoz, viszont más szempontból nagyon is számít. Feltöltött, azaz turbós autónál mindig jóval látványosabb egy chiptuning eredménye, mert általában a turbónyomáson is emelnek.


Ez a gyakorlatban úgy szokott kinézni, hogy egy szívó motornál, legyen mondjuk 100le, kb 5-15% teljesítmény növekedés érhető el, tehát lesz mondjuk +10le, meg ugyanez nyomatékban is. Alapvetően nem sokat érezni belőle. Ezzel szemben mondjuk egy 150 lóerős turbós blokkot különösebb károsodási kockázat nélkül fel lehet tornászni 200 lóerőre.


Számít az is, hogy dízel vagy benzin, meg még elég sok minden. Az meg a másik, hogy nem árt, ha értenek hozzá, különben tényleg hazavágják a motorod.


Remélem segítettem, üdv!

2012. júl. 12. 03:15
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!