Ha megfelelő a kocsi alapjárata, akkor 1. fokozatban a kuplung lassú felengedésekor elindul. De, mondom ehhez kell az alapjárat kellő fordulatszáma. Ha ez nincs meg, akkor le fog fulladni.
2009. júl. 10. 18:00
Hasznos számodra ez a válasz?
3/11 anonim válasza:
ide annyi tartozik hogy a mai autók legtöbbjében alapjárati léptetőmotor állítja az alapjáratot így ha érzékeli hogy csökken a fordulatszám( mert engeded rá a kuplungot és fojtod) akkor automatikusan ráad egy kis gázt
2009. júl. 10. 19:05
Hasznos számodra ez a válasz?
4/11 anonim válasza:
Nem az alapjárat fordulatszáma a döntő, hanem a nyomaték.
Ezért lehet szinte mnden dízelautóval kuplung nélkül indulni, és ezért nehéz a benzinesekkel
2009. júl. 10. 19:38
Hasznos számodra ez a válasz?
5/11 anonim válasza:
A léptetőmotot nem ad gázt! :D
Az a beáramló levegő mennyiségét szabályozza
2009. júl. 10. 19:39
Hasznos számodra ez a válasz?
6/11 anonim válasza:
A motorvezérlő számítógép az erre szolgáló jeladókra támaszkodva kiszámítja a pillanatnyi alapjárati fordulatszámot, ha alacsony, akkor növeli azt és fordítva. Az alapjárati fordulatszám stabilizálása az égéstérbe jutó levegő mennyiségének változtatásával lehetséges, amit az alapjárati léptetőmotor működése végez el
2009. júl. 10. 19:50
Hasznos számodra ez a válasz?
7/11 A kérdező kommentje:
Leírná valaki egyszerűen és érthetően lépésről lépésre?
2009. júl. 11. 07:58
8/11 anonim válasza:
Gyakorlatban valahogy így néz ki: kuplung be, berakod egyesbe a váltót. Aztán jobb láb gázról el, és ha benzines autód van, akkor nagyon-nagyon lassan kezded felengedni a kuplungot. Dízelesnél lehet kicsit gyorsabban, de azért ott is óvatosan. Szóval elkezded felengedni, és az autó szép lassan el fog kezdeni gurulni. Mindig amikor engedtél egy picit a kulpungon, és érzed, hogy elkezd "hörögni", akkor tartsd egy kis ideig (1-2 mp) azon a helyen a kuplungot, hogy hagyj időt annak a bizonyos léptetőmotornak, hogy kiigazítsa a fordulatszámot. Azt, hogy ez megtörtént, szintén a motor hangjából fogod hallani: már nem hörög, hanem újra alapjáraton van. Fentieket addig ismételgeted, amíg teljesen fel nem engedted a kuplungot. Ekkor az autó mindenféle lábmunka nélkül szép lassan mászni fog. Kis gyakorlás és pár lefulladás után már érezni fogod, hogy mikor, mennyire fog a kuplung, és egyre gödülékenyebb lesz a folyamat. Sok sikert!:)
2009. júl. 11. 11:20
Hasznos számodra ez a válasz?
9/11 anonim válasza:
A léptetőmotor működésének SEMMI köze a kuplunghoz, úgy ahogy feljebb is írva van.
Az autó mozgását kizárólag a kuplung és gázpedál ellentétes irányú használata mozdítja meg. Dizelautónal általában hozzá se kell érni a gázpedálhoz, csak tövig nyomni a kuolungot, betenni egyesbe, majd lassan felengedni.Ilyenkor a nyomaték már elviszi alapjáraton is.
Az alapjárati fordulatszám szabályozását a léptetőmotor nem a kupunghasználat miatt végzi, hanem a hideg és meleg motor eltérő levegőmennyiség szükséglete miatt.
2009. júl. 11. 15:10
Hasznos számodra ez a válasz?
10/11 anonim válasza:
Utóbbi!
1. Alapjárati léptetőmotor rásegít ha le akar fulladni a motor.
2. Semmi köze a hideg-meleg motorhoz. Az más amire te gondolsz...
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!