Fényezési anyagok, technológia érdekelne. Le tudná írni valaki lépésről lépésre?
Van egy nagyon öreg autóm amit ha fényezőhoz vinnék többe kerülne mint az autó. Ezért az előkészítést magam csinálnám de annyi néven emlegetik az anyagokat meg annyi márka van, h nem igazodom ki 100%-ig. Szóval mondjuk fémig csiszolt elem előkészítése, hogy néz ki? Milyen alapozó kell? Ennek kifújva van színe? Utána kitt? (ezt hívják késtapasznak?) Ezt milyen szemcseméretű papírokkal kell csiszolni?
Azért kérdeztem, h van-e színe az alapozónak mert ha az kittet csiszolom lehet-e látni mielőtt megint fémig mennék? Ez után mi jön? Csak a szórógitt vagy van még egy réteg? Ezt milyen szemcseméretekkel kell csiszolni és szárazon vagy vizesen?
Ha lehet akkor konkrét márkanevekkel írjatok légyszi. Pl. Standox, dupont...
Magát a szín fújását bíznám csak gyakorlott kezekre...
Előre is köszönöm az építő jellegű válaszokat!
Béke ;)
alapozó van a fehértől kezdve, a sárgán keresztül, a sötétszürkéig.
1 fémig csiszolás
2 alapozás
3 csiszolás
4 vizes csiszolás
5 zsírmentesítés szilikon lemosóval
6 festés
egyébként ha minél kisebbel csiszolod, annál simább lesz, csak több idö. de ugye jó munkához.....
Igen a kittet hívják késtapasznak. Horpadások vannak rajta amit máshogy nem tudsz kijavítani?
Vannak aerosolos szórógittek is, kisebb egyenletlenségek javítására. Mondjuk nekem a Dunaplast Budaprimer alapozó (fekete) is olyan sűrű volt, hogy a használata kiváltotta a híg szórógittet motor sárvédőn.
Csiszolni mindig előbb durva szemcséjűvel (mondjuk 280-tól kezdve) aztán egyre finomabbig. Legalább 800-as, 1000-es szemcseméretig menj el. Én 500-astól felfelé már vizesen csiszolok.
Standox márkaboltban nálunk lehet kapni standox és mobihel festékeket is, meg 2 komponensű autólakkot, vizbázisú és oldószeres festéktípusok is kaphatóak.
Nem tudom, a profik hogy látják, de a saját hibámból tanulva szerintem a legtöbb festést pont nem a szín felfújásával rontják el, hanem az elkapkodott előkészületekkel. A fújás szerintem annyira nem nagy kunszt mint a felület tisztességes alapozása, zsíralanítása, egyenletlenségek eltüntetése.
A jó minőségű festék drága dolog, szóval kérdezz utána több gyártó termékének. Amennyire tudom pl. a 2K-s (kétkomponensű) Mobihel olcsóbb mint pl. a Standox. A motoromon Mobihel van, 80e volt szemcseszórással-előkészítéssel (60e-ért vettem a mocit).
Szóval amit már írt az előző hozzászóló: az előkészítésen nagyban múlik a végleges minőség. Képesek a festékek önterülésre, kisebb karcok kitöltésére, de az nem lesz olyan, mintha rendesen meg lenne csiszolva.
Szerintem kezd azzal, hogy átnézed a kocsit, hogy akar-e valahol rohadni. Nagyon illúzióromboló lesz, ha a szép fényezés alól a sarkokban kikandikál a rozsda. Úgyhogy először a rozsdának kellene véget vetni ha van (lecsiszolni, passziválni, valamilyen "védelmet" rákenni), utána ha van nagyobb horpadás azt kiegyengetni amennyire lehet (hogy később spórolj a késtapaszon meg a csiszoláson) és utána kezdődhet a konkrét előkészítés.
Igazából nem tudom mi a célod, de csontig csiszolni - főleg kézzel - nem 2 perces mutatvány. Ha a mostani fényezés jól tapad, nem akar felválni és csak más színt szeretnél, akkor nem biztos hogy fémig kell leszedni..
Egy kis gyakorlás után az egész autót le kell majd fényezni. Természetesen lakatolás után amit majd egy karosszériás barátom fog csinálni.
A ostani fényezés már nem az eredeti és elég hanyagul csinálhatták mert az éleknél, vagy lemez találkozásnál lepattog. :(
Arra gondoltam, lakatolás után alapozóig csiszolom (ahol kell fémig). A horpadásokat (nem sok van) szintén a lakatos fogja kikalapálni.
Ahol fémig kell csiszolni ott egy primer alapozót fújok rá (ti milyet használtok?) erre ahol kell megy a késtapasz. Megcsiszolom 400-600-as papírral, erre megy a töltő alapozó amit már 600-800-as papírral csiszolok (kell ennél fiomabbal? Ez már vizesen, igaz?) erre a szín 3 rétegben majd a lakk szintén 3 rétegben.
Jól írtam?
Ma egy tartalég motorháztetőt megcsiszoltam. Hát géppel sem volt túl gyors de kézzel még mindig csinálnám. :)) (P80 excenter csiszoló)
Sok kis apró rozsda maradt amit se géppel se kézzel nem tudtammeltüntetni. Lekentem rozsdamaróval. Úgy szép lett de ragacsos lett a felület amit szintén csiszoltam. Erre a foszfátos rétegre fog tapadni a primer?
Most még csak vinyl húztam rá. (az volt itthon) Ez megvédi azoxidációtól míg összeszedem magam és az infókat. :)
A gép 31 éves (hobby autó lesz) de nem szeretném összegányolni. Röviden ennyi!
Köszönöm a hozzászólásokat!!
Na pontokba szedtem azt amit eddig találtam:
Autófényezés:
1., Wasprimer
2., 2K epoxy 2k (ezt kell csiszolni?)
3., gittelés
4, csiszolás P400, P600
(Szükség esetén megint gittelés, csiszolás)
5, füller
6, P150-es csiszolás
7, füller
8, csiszolás, vizes P600, P800, esetleg P1000 is
9, bázis fesék (milyen)
10, szín 3 rétegben
11, 2K HS lakk két sor vastag réteg, majd P1200 mattulásig
12, megint 2 sor vastag lakk majd P1500
13, megint 2 sor vastag lakk majd vizes P1500, P2000, P2500
14, 3M polírozás 4 lépcsőben
Kérdés: 11-es, 12-es pont után szintén vizesen kell csiszolni?
Csiszolások után mivel lehet áttörölni, h pormentes legyen?
Mikor kell szilikoneltávolítóval áttörölni?
Mi maradt ki?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!