Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A Forma-1-ben, WTCC-ben meg...

A Forma-1-ben, WTCC-ben meg az ilyen nagyobb autósport sorozatokban hogyan fékeznek?

Figyelt kérdés
szoktak satufékezni? fontos lenne!! köszi
2012. júl. 5. 21:42
 1/4 anonim ***** válasza:
100%

Szoktak alkalmazni a "satufék" nevű technikát: általában olyankor, mikor valami nagyon nem úgy jön össze, mint szeretnék.

Egyébként viszont a pályaversenyeken az ún. degresszív fékezést alkalmazzák. A pályaversenyautók kialakításánál nagyon nagy szerepet kap az aerodinamikai leszorítóerő, a tapadásért nagy részben ez felel. Ez viszont csak akkor alakul ki, ha az autó gyorsan megy. Vagyis a féktáv elején a leszorítóerő még odapréseli az autót az aszfalthoz, óriásit lehet fékezni, viszont ahogy lassul a jármű, a leszorítóerő is csökken, a fékerőt vissza kell venni. Tehát pont fordítva történik minden, mint ahogy az autósiskolában tanítják: a féktáv elején keményen belerúgnak a pedálba, aztán egyre csökkentik a fékerőt.

A váltó típusától függ, hogy hogyan sikerül magát a pedáltaposást kivitelezni: kéziváltónál a "heel and toe" néven elhíresült sztepptánc segít abban, hogy folyamatosan visszakapcsolgatva a motorféket is be tudja vetni a versenyző, de mostanra már a legnagyobb sorozatokban engedélyezett a félautomata szekvenciális váltó, ahol nem kell kuplungolni, a pilóta csak a fékpedált kezeli a bal lábával. Vagyis nyomja a féket, ahogy éppen kell, közben pedig visszakapcsolgat.

2012. júl. 5. 21:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 A kérdező kommentje:
hmm érdekes. Szoktam Race 07 szimulátorral vezetni főleg WTCC autót minden vezetői segédlet nélkül (tc, abs ,automata váltó, kuplung segédlet) és ha úgy fékezek hogy az elején satu aztán felengedem, nem áll meg az autó pedig nem fékezek későn :S
2012. júl. 5. 22:11
 3/4 anonim ***** válasza:
akármilyen élethűek is ezek a pc szimulátorok azért egy valós versenyautó valamennyire máshogy viselkedik.
2012. júl. 5. 23:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
kicsit vissza kell venni olyankor a féket, mert csúszhat akármelyik kerék, és kezdj el kanyarodni. de f1-ben is vissza szokták ismételni azt lassítva, ha valaki elfékezi magát. ja, és használd a motorféket is :)
2012. júl. 5. 23:16
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!