Etz 125-be hajtómű olajat cseréltem 80W90-est és azóta nem veszi a 4 és 5 fokozatot. Mitől lehetséges ez? Olaj csere előtt még jó volt a váltó.
Az MZ uzemeltetesi utmutato a kovetkezoket irja: SAE 80-as hajtomuolajat (nem egyenlo SAE 80W90) vagy pedig SAE 30 illetve SAE 40-es motorolajat kell hasznalni. A felsorolt olajok kozul kiprobalassal tudod kivalasztani melyik felel meg legjobban a motorod muszaki allapotanak.
Az eloirtnal higabb olaj hasznalata eseten : kuplunglamellak nem tapadnak ossze, kisebb ellenallas a mozgo alkatreszekkel szemben, megcsuszhat a kuplung, kisebb motorzaj csokkento hatas, vekonyabb kenofilm kepzodes, jobban szokik az olaj (olajfolyas)
Az eloirtnal surubb olaj hasznalata eseten : kuplunglamellak osszetapadhatnak (hidegen beteszed sebessegbe - ugrik egyet a motor), nagyobb ellenallas a mozgo alkatreszekkel szemben, nagyobb motorzaj csokkento hatas, vastagabb (jobb) kenofilm kepzodes, nem szokik ugy az olaj.
Megfelelo minosegu olaj hasznalata eseten a motor optimalis modon viselkedik.
Nekem 250 ETZ van.
Én 80w90-nel használom és a nagyon nagy melegekben úgy nagyjából soha nem csúszott meg a kuplungom pedig egy szezon alatt beletekertem 7000km-ert.
És a gyári nagy könyv is a 80w olajat ajánlja.
Nekem is 250-es Etz-m van!
re-cord 80w90 es olajjal használom és semmi baja pedig crossozni használom és akármennyit megyek vele nem kezd csúszni :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!