Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Karosszéria rozsda kezelése,...

Karosszéria rozsda kezelése, hogyan?

Figyelt kérdés
Kivágatni nem akarom, mert akkor meg a hegesztési pontoknál fog rozsdásodni. Amire gondoltam, lerozsdamarózom, utána lekenem alvázvédővel. Így is tovább terjed a rozsda, ha nem kap vizet, illetve oxigént? Sajnos nem tudom a rozsát lekapirgálni, mert csak nehezen hozzáférhető helyen van, csomagtartóból férhető csak hozzá, a kerékív lemeze. Nem púposodik kívülről, még. Ezért gondoltam rá, hogy amennyire lehet próbálom megelőzni...
2012. jún. 20. 10:19
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

"Kivágatni nem akarom, mert akkor meg a hegesztési pontoknál fog rozsdásodni"

Ha Miska bácsi a pajtában hegeszti (autentikusan: heggeszti) azzal az ezeréves, pálcás trafóval, amivel a szomszéd kapuját csinálta vasbetonból (és ami miatt fel kell támasztani a kismegszakítót, mert folyamatosan levágja), akkor bizony rozsdálni fog. Meg akkor is, ha Miska bácsi nem bízik "ezekbe a modern teknikákba" és a régi, jó módszerrel, lánggal varrja össze a két lemezt.

Ha viszont a szakmához kicsit is értő karosszérialakatos veszi kezelésbe az autót, aki feltesz egy javítóívet, peremez, lyukaszt és a lyukat hegeszti be védőgázas hegesztővel, majd utána alapozóval és belülről alvázvédővel kezeli a felületet, nem fog az jobban rozsdálni, mint a gyári darab. Jó pár évet kibír utána.

Persze ha erre nem akarsz költeni, lehet otthon rozsdamaróval erőlködni. De jó, ha tudod, hogy az ilyen-olyan kémiai csodaszerek nem sokat érnek. Egyik sem fogja vassá visszavarázsolni a rozsdát, csak annyira jók, hogy ha a csiszolás, drótkefézés után visszamaradt vékonyabb rozsdaréteget passziválják, nem rohad tovább, lehet rá valamennyire dolgozni.

Elméletileg nem terjed tovább a rozsda, ha nem kap vizet és oxigént, a gyakorlatban viszont az ilyen megoldás nem szokott hosszú életű lenni. A kerékív azért rozsdál, mert kap vizet is, levegőt is, néha pedig a téli sós lé is megtalálja. Ezek továbbra is ott lesznek és ha az adott rozsdafoltot meg is állítod a továbbterjedésben, akkor mellette fog majd kiütközni a rozsda. Az a hülye lemez ugyanis amint kap egy kis levegőt, rögtön oxidálódni kezd (a vas már csak ilyen, elemi állapotában nem érzi jól magát, nem is található meg ebben a formában a természetben), tehát ha folytatódik az "edzés", valahol megint lesz rozsdád. Akkor majd azt kenegeted, fél év múlva meg 10 centivel arrébb kezded elölről a mutatványt.

2012. jún. 20. 10:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:
Köszi a választ! 20 éves autó, nem éri meg több százezret rákölteni, ezt gondolom megérted. Kikenem belülről az egészet, nem csak a rozsdafoltra gondoltam. Rozsdamaróval is fújni kellett, sajnos olyan helyen van, amihez max radiátorecsettel férek hozzá, csomagtartóból a kerékívek, természetesen van közte egy lemez, ami sikeresen megakadályozza, hogy hozzáférjek, rendesen. Tudom, hogy csak elódázom a problémát, de jó lenne ezt az autót még 8-10 évig használni. Megjegyzem az egyik kerékív már cserélve lett, végig a vágás környékén rozsdásodik. Persze nem az általad leírt módon javították, belülről konkrétan le.arták. Vannak a lökhárítót tartó műanyagok, ahogy néztem ott csordogált be a víz, a sarkokban megült és ott is dolgozik a rozsda. Sajna nem foglalkoztak vele, csak annyira, hogy a rozsdára kentek alvázvédőt, a víz továbbra is megállt a sarkokban...Most ezt is orvosolni szeretném. Küszöbök viszont menthetetlenek, ha tudsz egy jó karosszériást Pesten, örülnék neki ha megírnád privátban.
2012. jún. 20. 10:58
 3/5 anonim ***** válasza:
Nem tudok ilyet Budapesten, mert eléggé messze lakom tőle.
2012. jún. 20. 11:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

Egyetértek az első válaszolóval. Az a legjobb megoldás ha kicserélteted.



Viszont én mostanában kipróbáltam egy másik módszert, a lakatolás elkerülésére.

Megfelelő csiszolás és a rozsda lehető legjobb eltávolítása után üvegszál és műgyanta.

Még nem tudom hogy mennyire lesz tartós, 1-2 évet elvárnék tőle.

Persze ez messze nem bír annyit mint egy elemcsere, és kevésbé strapabíró is. De egy próbát talán megér :)(elég híg műgyantát baromi jól beissza a száraz rozsda. és utána baromi kemény lesz :D)

2012. jún. 20. 11:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 Napkiraly ***** válasza:
majdnem tíz éve vettem egy rozsdásodó 8 éves autót. sokáig megvolt, de már az első években mardosta a rozsda. akkoriban még nem fizették jól a boncmestereket,nem nagyon volt pénzem csak arra,hogy elguruljak az akkor még működő újpesti autófestékboltba és kevertessek színt. Ezután otthon a rozsdásodó részeket lemezig visszacsiszoltam, lerozsdamaróztam,lemaszkoltam,lealapoztam, lefényeztem több rétegben, majd lelakkoztam. Kicsit elütött a folt,1-2 méterről észrevehető volt (az autó minden oldalán). Az alján a rozsdás részeket lealvázvédőztem. Utána vastagon bevaxoltam a kocsit 3 havonta. Nem kerültem messze tőle, ma is a környezetemben mozog a kocsi,szebb mint egy évtizeddel ezelőtt, és még nem bontószökevény
2012. jún. 20. 23:19
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!