Audi A4 2.5 V6 TDI? Vélemények?
PD TDi-t csak akkor vegyél, ha maximálisan megbízol az üzemanyag minőségében, ugyanis a magas nyomás miatt ha bármilyen szennyeződés bekerül a rendszerbe, ott dugulást okozva különben csúnyán megállhat a motor !
A 2.5 V6 TDi-t sokan szidják a megbízhatósága miatt, ez főként a kezdeti ( 110 kW/150 lóerő ) motorokra igaz, a későbbi 163 illetve 180 lovas V6 TDi-k azért már fejlődtek ! :)
Ha a tartósság a fő szempont a teljesítmény mellett akkor a 90 lovas 1.9 TDi-t ajánlom, megbolondítva egy spécibb turbóval meg egy hozzáírt chippel, de ne legyen túl bő a keverék, mert akkor csak kormolni fogsz, mint a hülyegyerekek, a hatásfok romlik, a fogyasztás pedig nő ! :)
Azt hiszem kicsit túlzóak a vélemények. Én is jó pár éve ilyen motorral járok, és elmondhatom hogy olyan baja nincs ami más motorokon elő ne fordulhatna. A legkomolyabb a vezérlés csere volt.
Véleményem szerint ezeket a motorokat (is) a hozzá nem értők, kontárok és szervízzel spórolók gyalázzák le. Hallani olyanokat hogy kopnak a vezérműtengelyek (csak a 2003 előtti esélyes, igaz nekem 280e alatt nem kellett cserélni), behal a turbó (semmivel nem érzékenyebb mint más turbó. Időnként át kell nézetni és normálisan kell olajat cserélni. nekem még geometria állítóval sem volt gondom, pedig kicsit jobban kormol mint a gyári programmal), adagoló gondok (rossz nyelvek azt mondják, hogy a gyengébb tipusok hajlamosak, a 180 lovassal nem volt ilyen gondom). Ja a vezérlés átugrása elég vicces iromány, magam részéről csak annyit hogy magától nem csinál ilyet.
Tehát a motorról annyit hogy 2-vel több henger, több olaj, magasabb alkatrészárak, és magasabb szervízköltségek jellemzik. Tapasztalatom szerint éppen ezért elhanyagolják, főleg az itthon futott típusokat. Ebben a méretben megvan a konkurenciánál is a hibalista.
De hogy kicsit gonosz legyek, az 1,9-esekből lényegesen több fut, éppen ezért többen egybehangzóan állítják hogy elnyűhetetlenek. Azoknak is megvan a mumusa, mint pl kettős tömegű lendkerék, vagy adagolófúvóka.
Alapvetően bármit is veszel alaposan át kell nézetni.
Látom nem friss a kérdés, de nem tudom megállni, hogy ne említsem meg hogy V6 2.5 TDI ből kétféle verzió létezik :
az első generációs himbás valóban időzített bomba, ellentétben a második generációssal ami jobb minőségű vezérmű tengelyt kapott és a szégyenletes himbas megoldást görgössel váltották fel ami már megállja a helyét, de visszasírom a soros 5 hengeres 2.5 tdi -met a 6,4 literes fogyasztasaval.(milyen modell lett belőle végül?)
Ki van emelve a kérdés, úgyhogy irok.
Olyanok szidják általában a 2.5 TDI-t, akiknek nem volt, akiknek volt, azok nem szidják annyira, bár tény, hogy néha önteni kell bele a pénzt de amúgy megbizható, és nagyon bivaly motor. És utánfutóhoz hegyekben nem elég az 1.9-es. Ha meg megchippeled 163 lóerőre, az negyed annyit sem fog menni, mint a 2.5-ös.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!