Kellő mennyiségű akkumulátor beépítésével (még ha ettől rendkívül nehéz is lesz az autó) elérhető 1000-1500 kilóméteres hatótávolság egy töltéssel?
"... de ilyen mértékegység nincs,..."
Olyan mértékegység van, amilyet meghatározunk. Ha elektromos hűtővíz-hőmérőt szeretnék építeni és van hozzá egy ismeretlen típusú hőgombám, akkor beleteszem egy lábas vízbe, mellérakok egy higanyos hőmérőt, aztán ráteszem az egészet a gázra, alágyújtok és elkezdem mérni, hogy bizonyos hőmérséklet mellett mekkora az ellenállása, majd ezeket szépen feljegyzem. A végén ohm/°C-ban mért értékeket fogok kapni, amely mértékegység szintén "nem létezik", ennek ellenére nagyon jól fogom tudni használni a mért értékeket ahhoz, hogy kalibráljam az óraként szolgáló feszültségmérőt.
Ha nekem arra van szükségem, hogy 10 °C hőmérséklet-változás hatására mennyivel változik meg a hőgomba ellenállása, akkor azt fogom lemérni, nem vezetem vissza az SI hét alapvető mértékegységére a dolgot, mert azzal nem vagyok előrébb. Ha sikerül megállapítani, hogy lineáris a függés, akkor örülök, mint majom a farkának, hogy lehet normális műszert építeni. Ugyanígy: ha az a kérdés, hogy 1 kWh energiával mekkora utat tud megtenni az autó, akkor nem célszerű a benzin égéshőjét felhasználva l/100 km-be átváltani az értéket, mert azzal nem vagyunk előrébb.
(egyébként meg ez a l/100 km legalább annyira nyakatekert mértékegység, mint a km/kWh, tehát tényleg csak a megszokásról van szó)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!