Daf 210LE,220LE,230LE ponyvás. Mennyit eszik? Van erő benne?
Én is unom már a hasonló kérdéseket. Ha valaki így akar autót venni, akkor annak a vállalkozásnak már régen rossz.
Autót nem fogyasztás alapján veszünk ( bár az is fontos szempont), hanem munkára. Nagyjából elmondható, hogy az autók hasonló motorral, teljesítménnyel, híddal/váltóval és felépítménnyel kb ugyanannyit esznek. +-1 liter.
Ez a van erő benne kérdés meg egy f@szság. Aki 220-as Ategoval akar pótot húzni...
És, hogy tényleg érdemben válaszoljak, hátha sikerül megelőznöm az újabb hülye kérdéseket.
Ponyvás munkához 12-14 tonna össztömegig belföldön elég egy 220-230 lovas autó, de az se probléma ha erősebb, mert nem fog érezhetően többet enni. Ha pótkocsit is akarsz húzni, akkor minimum 300ló ( bár ahogy írták nem mindegy , hogy nikecell-t viszel, vagy ásvásvizet ) viszont pótozásnál már érdemesebb elgondolkodni egy nagyobb vontatón. Ismerősöm Ategoja szólóban bekéri a 26-27 liter, nálunk a nyergesek óvatosan hajtva elvannak 30 literből. ( 15tonnás Atego vs nyerges szerelvény .. vicces). Szóval pótozásnál már megéri venni egy normális Actrost, Volvot,Scaniát akármit.Előnyei:
-nagyobb motor könnyebben viszi a szerelvényt majd
-magasabb átlagsebesség
-nagyobb össztömeghez tervezett alkatrészek kevésbé lesznek terhelve > valszeg kisebb szervízköltség
-ezekben a kategóriákban már van értelmes méretű hálófülke, ami igencsak jól jöhet. Belföldön is becsúszhat hosszabb várakozás, ahol nem mindegy, hogy a sofőr az ülésen alszik, vagy kényelmesen elfér.
Összességében ha pótot is kell húzni, akkor elfelejteném ezt a kategóriát. Ha nem, akkor is erős motorral rendelkező hálófülkés példányt keresnék, valami közepesne erős 6 hengerest.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!