Hogyan lehet egy motorkerékpár forgalmijába kisebb teljesítményt beíratni (olcsóbb biztosítás, átírási díj stb. )?
Szóval biztosan mindenki látott már olyan használt motor hirdetést, hogy pl. 25KW-os papírja van a gépnek (hogy az "A korl". kategóriába beleférjen), pedig valójában 60 lóerős (44 KW).
Az lenne a kérdésem, hogyan lehet így levizsgáztatni a motort?
Mondjuk, van egy motorom a teljesítményéhez passzoló, tehát (a példánál maradva) 44 KW-os forgalmival. Teszek bele fojtást, aztán bejelentem valamelyik hivatalban, (talán KPM/NKH?), hogy vizsgálják be a teljesítményét, majd adjanak új forgalmit, csak azért mert...??? De mitől változott volna meg a teljesítmény? Motorcsere nem történt. Fojtást ellenben tehetek bele, nem? Mondjuk arra hivatkozva, hogy túl izmos, vagy hogy kevesebb legyen a fogyasztása. Na de ha lefojtottam, elvileg bármikor ki is vehetem...
További kérdés, ha valaki ilyen motort vesz meg, ugye olcsóbb a biztosítás, teljesítményadó, de van valami esély a lebukásra?
Előre is köszönöm a segítséget!
Nem tudom, volt-e már rá példa, hogy valaki hivatalos úton visszaminősítse a motorja teljesítményét, de szerintem nem járhatatlan az út.
Szakértői vizsgálatokat, gépészmérnöki tervrajzot, számlát, leírást az átalakításról, teljesítménymérés eredménye az átalakítás után - ezeket egész biztos kérni fogják. Végül vizsga, törzskönyv, forgalmi.
Ha minden jól megy párszázezerből kijöhet az egész.
Köszönöm a válaszokat!
Azzal egyetértek, hogy régebben biztosan egyszerűbb volt. Egyik haveromnak is volt hajdanán 150-es ETZ-je A1-es jogsival. Elvitte valami ismerőséhez a gépet, plusz egy 125-öshöz való hengerfejet, aztán pár nap múlva visszakapott mindent, és lett egy új forgalmija 125 ccm-ről átépítés/hengerfejcsere nélkül. Na de ez már kb. 15 éve volt...
Egy biztos. Amikor Ak-s jogsim volt vettem egy motort ami a maga egy hengerével és 400ccm-vel épp 25 kW volt. Elmentem, kipróbáltam, lepapírozzuk és látom a forgalmiban, hogy 32 kW van. Tulaj szerint sem gond, majd átírják.
Fater>>(volt munkahely) közlekedési felügyelet>>tőlük hivatalos papír miszerint 25kW>> okmányiroda
Ott persze nem fogadták el, mert csak a saját nyilvántartásuk adatait vehetik alapul...jöjjek vissza hétfőn. Visszamentem forgalmi kész és láss csodát: 18 kW került bele! Ezek után úgy gondolom, hogy ha ilyen "egységes" rendszerük van, ismeretséggel valóban bármit lehet...ja és ez nem 10-20éve, hanem 2007-ben történt!
Ha esetleg bárki ezt a kérdést szeretné alapul venni, itt hagyom tanulságnak:
Volt párom motorja nem volt lefojtva. Ellenben a papírján a teljesítmény át volt írva 35 kw helyett 18-ra. Így vette.
Szépen le is intettek minket közúti igazoltatásra. Engem elengedtek, rendben volt minden. Majd amikor a srác papírjait meglátták, kitört a rendőrből a nevetés, hogy ezt vele ne akarjuk megetetni, ő sem most jött le a falvédőről. Mondta, hogy ő is motorozik és látja, hogy egy verseny motor van átalakítva, rendszámozva, hogy városban is tudja használni. Jött az izzadás.
Közölte, ha most bevinné és felrakná megmérni, akkor elég szarul járnánk. Ha nem viszi el, és ne adj isten közúti balesetet szenved, megnézik a papírjait, úgy megrángatják volt barátomat, hogy azt nem rakja zsebre.
Szerencsére jó fej volt és egy lebaszással elengedett, mert hogy ő is motoros, de ezzel sürgősen kezdjünk valamit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!