Melyik a jobb a Simson vagy a robogó?
30 Éve motorozom.
Volt már egy tucat motorom, én nem ugy hogy pl. csak 2 hétig voltak meg, hanem használtam is őket, így ki is tapasztaltam.
Simson vagy robogó? nos A kettő közt technikailag a robogó hytech. A simsonnak vannak gyárilag sz@r*l tervezett problémái, egy 1987-es simsont többet szereled meg tolod haza mint *** ... Simsont használtam a legtöbbet az életem során, és azon kívűl hogy nagyon kényelmes motor, ezen kívűl nem jobb egy robogónál. Kitapasztaltam, hogy mennyi és mennyi baja lehet egy simsonnak, és mennyibe kerül akkor, ha ugy tervezel vele hogy menjen hiba nélkül vagy 3 éven át. kapott uj lendkereket, gyujtás tekercset, mindent mindent. Hátsó kerékbe gumibakot nem tudtam olyat szerezni ami ne ment volna galyra egy hónap alatt. Bolba menni vele felesleges, arra nem jó, mert nincs hová tenni egy fél kiló kenyeret sem. Gyilkolni vennéd? oké, de akkor egy nyaras motort vettél, mert ugy fog csörögni, hogy ingyen sem vennék meg tőled,.. Ja! hogy mert MOST nem hiába drága motor, ezért biztosan f@**@ is meg mert mutatós... Oké, mutatós. de viszont nem f@s*@, hanem nagyon problémás. (kipu menet, aztán annak javitása, de mégis leforog a hollander. stb...
Amig egy robi blokkjábol lazán kihozol 75-80-at, és hajtod, addig a simsonbol ugyan annyi futás alatt egy rakat csörgő sz@rt csinálsz. Akármennyire is szakszerűen, tényleg szakszerűen rakod össze a blokkot, akkor is!
Az méret pontatlan anyagminőségében botrányos után gyártott taiwani alkatrészekről ne is beszéljünk! Az, amikor egy uj taiwani hengert bejárattan, és már vállas volt na az elég durva dolog... Úgyhogy értem én hogy ilyen szép, meg olyan szép, meg kényelmes, meg a robogó egy nem váltós és ezért máe egy s*@r, (holott ugyan olyan élvezet vele menni) de a robogó és a simson közt ég és föld a különbség technikailag, és konstrukcióban is, A robogó javára.
A rogobót ugy tudod tuningolni NORMÁL HATÁROK KÖZÖTT! hogy nem fog neked csörögni éveken át, és nem fogod haza tolni két hetente, mert beköpte a gyertyát, stb. Egy simsont simán ott hagy egy tuningolatlan robi startkor, és utána is csak tologatja fel a pali a sebességeket, amikor a robi már 60 nál tart. városban, falun, bevásárolni, vagy csak menni vele jobb. Az az egyik hátránya, hogy az első rugózása nem olyan kifinomult mint egy simsonnak! Nem jó vele föld úton gyorsba menni. De ennyi. Egyébként meg lehet oldani azt is! (google!) Vagy csak szépen menni vele ha nagy ritkán föld útra tévedsz. Alkatrész hozzá a közepestől, a prémium minőségig van hozzá dögivel, amik jobbak mint az eredeti gyári alkatrészek! mind ettől Kívétel a kínai robogók! A fekvő hengeres minarellis blokkal ellátott robogók legendásak! Nem csak itt magyarban! pontosan azért, mert hiba mentesek, hosszú éveken át mennek hiba nélkül! dinamikusak! Nem kell szarakodni velük! Jól tuningolhatóak! (jobban mint a simson!, ami egyébként szarrá csörög, amig a robi nem fog, mert birja)
Azt hiszen jól körül írtam a sok sok éves tapasztalataimat, és meg vagyok győződve arról hogy mind ez igy van. nekem mondhatja a kisgyerek hogy ilyen jó, meg olyan jó a simson, én a tapasztalataimra hagyatkozok, amik nem épp azt mondják! Oké, jó volt az annó, de az régen volt, és amikor a gyári somson ment 5-6 évet és fel kellett ujjítani, na ott volt a gebasz, mert azok már nem mentek annyit, mert 2-3 év után szépen olyanok voltak mint a csőrlők, ami azért igen CIKI dolog.
(bocsi az írás hibákért)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!