Miért van az agyontuningolt turbós gépeken a kipufogócsonknál a turbó előtt 1 cső és rajta 1 szelep szerű valami esetleg nem szelep hanem tovább megy a kipufogóba így kikerülve a turbót?
Ha így van bekötve a cső, akkor a kipufogógáz - vagy legalábbis egy része - meg tudja kerülni a turbót. Ennek akkor van szerepe, mikor a turbónyomást kell korlátozni. Ez úgy szokott történni, hogy egy adott töltőnyomás elérésekor a szelep kinyit és a kipufogógáz egy része megkerüli a feltöltőt, nem végez munkát. Így a feltöltő nyomása nem száll el az egekbe.
Ezt általában úgy szokták megoldani, hogy a turbó házában van egy csatorna, amin a kipufogógáz eliszkolhat és ott helyezkedik el a szelep is, ami ezt szabályozza (egyébként wastegate a neve). Ez nagyon célszerű, mert jól egybe lehet építeni mindent, kis helyen elfér, csak épp tuninghoz nem az igazi. A feltöltő házába épített szelepet nehéz más nyomásra kalibrálni és a csatorna áteresztőképessége is véges. Ezért tuningautókon gyakran használnak külső wastegate szelepet. Ennél könnyebben álltható, hogy milyen nyomásra kapcsoljon és a felesleges kipufogógáznak is jókora keresztmetszetű csövet lehet beépíteni, mint ahogy az a képen is van. Az "agyontuningolt turbós gépek" ugyanis rettenetesen sok kipufogógázt produkálnak, amit lehet, hogy a gyári csatornán már nem lehet átpréselni, ezért a turbó túltölt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!