Káros a nagyon alacsony fordulat?
Ezekszerint nemvágod,hogykell bejáratni egy simsont.
2-3 órát csak alapjáraton ketyegteted,
miután ezen túlvagy lehet vele "normálisan" /nem csőgáz/ menni.
2-3 órát, vagy egy tartály benzint alapjáraton? Mi célból?
Eddig akárhány motorom volt, mindig úgy járattam be, hogy összeszereltem, beállítottam megfelelően (ugye kicsivel több benzinnel mint egyébként), aztán elkezdtem vele esténként vagy reggelente gurulni, akkor amikor hűvösebb van, legfeljebb vettem fel egy kabátot. Szépen, nyugodtan, közepes fordulaton.
És közben motoroztam is, nem pazaroltam a benzint. :)
A sima résvezérléses kétüteműek alacsony fordulaton nagyon szépen visszadolgoznak, levett légszűrővel látni/érezni ahogy "táncol" vissza az elporlasztott benzin a karbi torkánál - közepes fordulat környékén már képes rendesen szívni a motor, ott már nem fogja telefújni a levegőszűrőt vagy a légszűrőházat.
Azért nem jó a kétüteműnek a tervezettnél sokkal alacsonyabb fordulat mert ez a gázlengések, depresszió, és kompresszió változás alapján működik.
A meginduló gázoszlopnak van egy tehetetlensége, amit valahogy meg kell fékezni, esetleg ha valahonnan már elindúlt akkor rá kell segíteni a haladására nyomáshullámokkal...
NA ez meg van tervezve nagyon pontosan, hogy mikor kell a diffúzorban negatív hullámot kelteni, és a konfúzorban pozitívot, hogy visszatolja a gázoszlopot a hengerbe.
Hogy kell kiöblíteni az égésteret, mikor merre mennek a gázok.
Ez mind egy adott fordulatszámra van tervezve.
Ez alatt "maga ellen dolgozik a motor"
Nem ég el az összes bejuttatott keverék, nem jut ki, nem öblíti az égésteret rendessen, visszatolja a szívónyílásba a felesleget, megtelítődik a karter, kokszolódik a dugattyú ami később felizzik mikor nagyobb hőmérséklet lesz, ez akár megszorulást is okozhat.
A dugattyúgyűrűk alatt is lerakódások keletkeznek, sokkal jobban kopnak a gyűrűk. A sok nem el elégett tüzelőanyag mindig lemossa a hengerfalat, így nem lesz rajta olajfilm, ami a kenésért felelős.
K G válasza:
"2-3 órát, vagy egy tartály benzint alapjáraton? Mi célból?"
-Tábori mestert azért már mégse hurrogjuk le,kicsit több simsont járatott be,mint mi együtt.
Am még ventillátort is javasolt mellé,de szeles idő volt:-)
50-75% fordulat között használd pár 100 km-t, ez az ideális neki.
50% alatti fordulatot nem szereti a 2T, az új blokkot nem illik 75% felett járatni amíg be nem kopik.
#7 - ki hurrogta le? Kérdeztem mi célból, amint kapok rá választ átgondolom hogy egybevág-e a tapasztalataimmal meg a műszaki tanulmányaim során elsajátított dolgokkal - aztán ha ésszerűbb mint az én elképzelésem akkor hajlandó vagyok elfogadni.
Ez hiányzik az emberekből, hogy érdekelje is őket mit-miért..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!