Robogó szakik, mi lehet a baja a mocimnak? Kezdek tanácstalan lenni!
Figyelt kérdés
Adott egy 95-ös piaggio typhoon robi. Ócsón vettem, kisebb esztétikai hibákkal, és gyenge sebességgel/kb 20 km óra/. Jó vétel volt, gondoltam hamar rendberakom, hiszen előtte évtizedekig simsonoztam, és megtanultam szerelni is. Csak rájöttem, hogy nagyon más mint a simó. A motor sztenderen szépen felpörög, és végig ki tudom húzatni, nagy fordulaton. Amint viszont ráülök,/90 kg/ alig akar elindulni. Bújtam a fórumokat, és első körben arra jutotta, h veszek egy új ékszíjat. Semmi változás. Aztán a röpsúlyokat cseréltem ki a variátorban. 16x13-as, 8,5 gramm. Ezt az infót egy weblapról lestem. Kicsit jobb volt, de erő még nem az igazi, vége, kb 40 km/h. Olvasgattam tovább fórumokat, itt is tettem fel kérdést, így adódott, hogy a görgőket kicseréltem 5,5 grammra. Eredmény nem lett jobb. Most odáig eljutottam, hogy sztem a kuplungom nem az igazi.Szerelőhöz már nem akarom vinni, mert most már kihívásnak tekintem! Visszatérve a kuplunghoz, levett deklivel, járó motorral folyamatos gázadással simán letudtam fogni egy jó darabig. Lehet ez a baj? Kuplungpofa csere? Tolómérő szerint a pofák 3,5 és 4 mm között váltakoznak. A széle keskenyebb, a közepe vastagabb. Vagy rossz helyen keresgélek? Valakinek vmi ötlet? Ja, karbi tiszta, ezzel kezdtem a szerelést. Nagyon megköszönök minden nemű segítséget!2012. jún. 2. 20:11
2/9 anonim válasza:
Azaz, lehet hogy fúrni kell. Asszem 8-as kompresszió alatt már fúrni kell, de majd a szerelő megmondja a tutit.
3/9 anonim válasza:
Egy kompresszió mérés nem ártana.
Könnyen indul?
Lehet kuplung hiba is.
4/9 anonim válasza:
Ez a próbálgatásos szerelés, amivel igen sok időt és pénzt elpazarolsz.
5/9 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat. Igen, könnyen indul. Mióta kitakarítottam a karbit, pöcc-röff. Azért gondolok a kuplungra, mert simán meg tudom fogni, miközben gázt adok.Kompressziót mivel tudok mérni? spec műszer kell hozzá?
2012. jún. 3. 08:48
6/9 anonim válasza:
Egy nyomásmérő, a gyertya helyére kell becsavarni. Annyira nem speciális, minden műhelyben van.
7/9 A kérdező kommentje:
Nos megmérettem a kompressziót az egyik ismerősömmel, ami kiváló. Szerinte is kuplunggal van baj. Elég véleményetek szerint új kuplungpofákra beruházhom, vagy kompletten kell megvennem a kuplungot?
2012. jún. 4. 18:48
8/9 anonim válasza:
Azt javaslom, nézd meg kuplungot alaposan, és ha a ferodol lekopott, vagy nagyon vékony már a réteg (foltokban van rajt márcsak), akkor célszerű cserélni.
Kuplungpofa csere sztem lehetséges, de egy új kuplung 7000Ft körül mozog. Am sztem töröld át a harang belsejét valami tisztítószerrel pl. WD40. Remélem segítettem, sok szerencsét!! :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!