Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyi az esélye annak, hogy...

Mennyi az esélye annak, hogy Magyarországon vki autógyárat alapítson?

Figyelt kérdés
Úgy értem, Állam bácsi mennyire engedi, gazdaságilag működhet-e, van-e rá szükség, venné-e vki a magyar autót

2012. máj. 31. 18:04
 1/6 anonim ***** válasza:

Egyszer volt régen valami próbálkozás,azthiszem valami "alma"névre hallgatott az autó..


De szar is volt,és horribilis összegbe került...

2012. máj. 31. 18:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Állam bácsi nyilván hagyná, de a piacon nincs igény új autógyárra, max. ha valami nagyon olcsót tudna felmutatni, de annak a kivitelezése meg max. indiában / kínában lehetséges.
2012. máj. 31. 19:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

Állambácsi nyílván hagyná, ha lenne olyan hülye aki munkahelyet teremt. Állambácsi csak azt nem nézi jó szemmel ha te a semmiből szeretnél nagy haszonra szert tenni, azt kisajátítja magának (benzin, cigi, szerencsejáték, állami támogatások lenyúlása, építőipar) :P


Kizártnak tartom hogy működőképes lenne, ilyen gazdasági helyzetben ez kb. lehetetlen.

2012. máj. 31. 20:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
Az a nagy helyzet, hogy voltak/vannak próbálkozások. A leginkább aktuális téma az úgynevezett Antro csoport Solo-Duo projektje, de számomra ennek erősen kamu szaga van, évek óta jelen vannak a médiában, mégsem történik semmi. Az általuk előállítani kívánt jármű eladhatósága is számomra...khm..kérdésesnek tűnik. A rendszerváltás után volt próbálkozás ilyen elektromos mopedautó-szerű gépek gyártására, ezekből el is készült pár. Puli volt a neve, keress rá. Ami Magyarországon jelen körülmények között megvalósítható lenne, az viszont nem a tömegtermelés, hanem valamilyen manufakturális jellegű, Lotus 7 szerű autókat építő vállalkozás. (ilyenből rengeteg van európában, pl. Caterham, Westfield, Donkelvoort, nem mennek csődbe, így gondolom megfelelő szakértelemmel itt is működhetne akár egy..) Volt is próbálkozás, Helix Super 7 néven. Sajnálatos módon a magyar szabályozás nem kedvez a kis gyártóknak, egy évi 1-200 autót gyártó cégnek kb. lehetetlen volna a típus engedélyeztetése. Angliában, és az EU több más országában a hasonló, kis szériás gépeknek vannak könnyítések, de itt egy házilag/kis cég által készített járgány legalizálása kb. lehetetlen. Érdekes lehet még a Gaia segédmotorkerékpár sztorija, totalcaron volt róla cikk, keress rá, ott többet olvashatsz az engedélyezés viszontagságairól.
2012. jún. 1. 00:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
Nos, én enm ilyen Puli méretű autóban gondolkodom, hanem egy használható népautóban, esetleg később terjeszthetném ki a profilt Volkswagen-szerűre, de köszönöm mindenki hozzászólását, igazán nagyra értékelem, nagyon nagy segítség!
2012. jún. 5. 19:00
 6/6 anonim ***** válasza:

Azért azt látnod kell, hogy egy ilyen autógyár alapítása nem két fillér...

Egy kicsit jobb autó tervezéséhez (ha újat szeretnél alkotni) kell úgy alsóhangon kb. 20-50 mérnök, és kb 1 évnyi meló (minimum). Ha meg is vannak a tervek, el kell készíteni a prototípust, ami ügye baromi drága lesz mert egyedi darab. Ha az jónak tűnik, akkor lehet elgondolkozni a sorozatgyártáson amit vagy kézzel fogsz csinálni, vagy robotokkal, de a robot csillagászati áron van, kézi erővel pedig nem tudsz igazán sok autót legyártani, mert egy autó fajlagos költsége nagyon magas lesz (mondjuk 10 millió ft), innentől az óccsó népautó teória megbukott.


Motort, váltót úgysem fogsz magadtól gyártani, valszeg be fogod szerezni valahonnan (szinte mindenki így csinálja, csak néhány nagyobb motorgyártó van) és innentől pedig az adott autógyárra leszel szorulva, ő pedig nyílván olyan áron fogja adni neked, hogy ne is lehessél versenyképes.


De mondjuk, hogy sikerül előállítanod 1,5 millióért viszonylag jó minőségű autót (2 milláért már nem leszel versenyképes a piacon!). Ki venne meg egy olyan autót aminek semmilyen neve sincs, nincs szervizhálózat, az utánpótlás kétséges, nincs tapasztalat vele kapcsolatban?


Most tartunk ott hogy beletoltál pár milliárd ft-ot és ott áll a gyárudvaron a sok autó amit nem tudsz eladni...

Akinek jelenleg van 1,5-2 millája az vagy vesz vmi pofátlanul óccsó autót (dacia pl), vagy vesz egy alig használt majdnem új autót (mondjuk egy mélyen alul árazott, de alig használt új stiftet).

2012. jún. 5. 20:43
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!