A hűtőszekrény és az autóklíma elvileg ugyanazon fizikai elvre épül, mégis a hűtő elmegy 20 évig karbantartás nélkül, az autóklímávalmeg mindig baj van, jó drágán után kell töltögetni, javítani. Miért?
Értem, hogy bizonyára valamelyest más a konstrukció, de miért nem lehet/érdemes úgyanúgy mecsinálni ?
Miért megy tönkre ?
Hát, mondjuk azt megértem, hogy egy autóklíma használati utasításába beletartozik a tisztítás - hiszen belélegezendő levegőt, hűt - ám azt kevésbbé, hogy rendszeres használat hiánya is tönkremenetelt okoz.
Kell lenni valami alapvető különbségnek, mert a 16 éve szolgáló klíma kontra pár év alatt kipurcanó hűtő - szerintem inkább "üdítő" kivétel mint jellemző.
Különösen, hogy szüleim lehet hűtőgépe több mint 30 évet szolgált és még ma is megy csak nem egyfolytában. Ja és még hűt is :-)
Elmondom mi a diffi: A huto(regi lehel orosz csoda vagy barmi amire TE gondolsz es elmegy 20 Evig) regen R11-el ment ami asvanyi olaj alapu, es szinte tokeletesen kente a belsosegeket, illetve hogy nincs tomszelence, se tomitesek(hiszen a motor es a kopresszor egy hazba be vannak zarva a kulvilagtol teljesen elszigetelve), se gumicsovezes(rez az egesz) vagyis a Goz nem tud megszokni sehol vagy nagyon lassan csak, mindig idealis a kenes nincs mocorogtatva, tulhevitve all egyhelyben es orul maganak.
Na a jarmuklimara ez nem mondhato el: Van tomszelence a behajtotengelynel, kismillio tomites, hoterheles azon a szerencsetlen tomiteseken nem kicsi, rezonancia(vibracio minden mennyisegben) eleg kacifantos csovezetes, es a gumicso elegge nehezen tud gaztomor lenni(eleg jol teszi a feladatat de a REZ fenyevekkel jobb), es az egesz minden iranyba mozog igy a kenes is eleg nehezkes es mivel kb 3-5 evet koteles kibirni a szabvany szerint a Goznek odabent(ennyi ido alatt szokhet el a toltes X %-a) ezert azokat majd mind lecsereltek r134A-a(mert az r11 mar nem kaphato hivatalosan) ami nem asvanyi alapu olajat igenyel, erzekeny a "huzatra" is.
Köszönöm, akkor most már dereng...
A probléma nyitja, hogy a hűtőhöz hasonló zárt és tömített rendszert az autó nyújtotta körülmények közt túl költséges volna megcsinálni.
Nincs külön kompresszorhajtó motor - ezért tömszelence kell a kompresszornak kell ami szivárog, valamint a rezgések miatt az alkatrészeket lágy nemfémes vezetékekel egyszerűbb összecsövezni ami nem olyan gáztömör mint a forrasztott fémcsövek és szintén - ha lassan is - de enged...
Hát... hm... remélhetőleg a szökdöső hűtőközeg legalább természetbarát.
Természetbarát?
Hát sajnos nem. Igaz, hogy az ózon-t már nem bántják úgy mint a "régebbi" gázok, viszont üvegház fokozó hatásuk van.(GWP)
Akár több ezerszerese mint a "főbűnös" Széndioxidnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!