Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Szeretnem megtudni pontosan a...

Szeretnem megtudni pontosan a hogyan zajlik a gyuruk es hengerfal (honolas) kopasa, mik az ok okazati osszefuggesek?

Figyelt kérdés
Vitaba keveredtem es az en tudomasom szerint eloszor az olajlehuzo gyuru kopik el a honolassal egyutt. De maga a honolas fogy-e el elobb es utanna kezd kopni az olajlehuzo a kenes hianya miatt, vagyis a kompresszio gyuruk szedik-e le a honolast, vagy az olajlehuzo maga?

2012. máj. 10. 12:37
 1/8 anonim ***** válasza:

Szia! Rég jártál erre. :)


Igazából minden kopik egyszerre, nem lehet azt mondani hogy fix sorrendben csak ez vagy csak az. DE eltérő anyagból vannak az alkatrészek, így az egyiknek jobban kell kopnia mint a másik. Ha jól emlékszem szereléssel foglalkozol, gondolom neked is egyszerűbb gyűrűt cserélni mint hengert vagy hengerblokkot, ráadásul olcsóbb is, ezért úgy szokás csinálni hogy a gyűrű szenvedi a nagyobb kopást, szóval az "fogy" először/gyorsabban.

A hónolás ugye kis barázdák a felületen, azok úgy válnak sekélyebbé, ahogy kopik a henger fala.

2012. máj. 10. 13:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
Ha nincs olaj akkor minden kopik. Sok mindentől függ de ha érdekel vannak kifejezetten autómotorokról szóló könyvek. De nem olyan egyszerű kérdés ez. Ha arra gondolsz hogy azért olajlehúzó mert lehúzza az olajat s emiatt a kompressziógyűrű nem kap kenést akkor ez így nem igaz.
2012. máj. 10. 13:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
Az olajlehúzó gyűrű kopik a legkevésbé.
2012. máj. 10. 15:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:

Koszonom a valaszokat :)


En abbol indultam ki hogy a vegnyomas nem valtozik a kezdeti szakaszban, de az olajat mar eszi. vagyis az olajlehuzo nem teszi a dolgat, de a kopressziogyuruk meg "jo" allapotban vannak.

2012. máj. 10. 22:16
 5/8 A kérdező kommentje:
Kedves KG latom orulsz neki hogy reg jartam erre, nem okvetetlenkedett senki a kornyeken ? :)
2012. máj. 10. 22:18
 6/8 anonim ***** válasza:
lehet szar szelepszárszimering is
2012. máj. 10. 22:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
Félreérted, én szívesen látlak. Mint minden "ismerőst" akivel 1-nél több kérdésnél beszélgettünk. :)
2012. máj. 10. 23:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:
En meg sosem beszelek komolyan hiszen nincs ertelme :) Se leirnam a konkret esetet talan erthetobb lesz: Kohler 2 hengeres CV740-es motor talan 300 ora lehet benne. Atulaj elmeletileg nem figyelt oda a legszurore, de szerintem nem ez volt az erdeti ok vagy csak reszben. A hutest biztosito burkolatrol hianyzott egy elem igy a levego szabadon tavozott es nem a hengereket hutotte, bar oda is jutott levego de nem elgseges hiszen ez egy majdnem teljesen zart terben levo motor. Vagyis a motornak nincs valla semmi...a honolas lefogyott, szelepszar szimmeringek puhak, es megneztem az olajlehuzo gyuru gyakorlatilag beleesik a hengerbe mig a kompresszio gyuruk majdnem alapmereten vannak. Ez lenne a helyzet....
2012. máj. 11. 10:21

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!