Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha egy 4t motornak megváltozta...

Ha egy 4t motornak megváltoztatom a kipufogóját, azzal nem csökkenhet a teljesítménye?

Figyelt kérdés
például a gyári helyett egy saját építésűt teszek fel, kicsit hosszabb csövekkel és több hajlítással, de a gáz szabad áramlása megmarad. nem fog csökkenni a teljesítmény mint pl egy 2t motornál?
2012. máj. 9. 18:10
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
De igen csökkenhet.
2012. máj. 9. 19:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:

kösz ezt a lényegre törő választ...

valaki írna egy normális választ?

2012. máj. 9. 19:56
 3/11 A kérdező kommentje:
ja igen, 100ccm-es motorról van szó.
2012. máj. 9. 19:56
 4/11 anonim ***** válasza:

Mert mit vártál? Egyszer Igor Akrapovics azt mondta, hogy egy jó kipufogó rendszer kialakítása egy dologtól függ: a véletlentől.

Na ez egy picit irónikus szerintem. Szerinted a gyártók mennyit gyökölnek rajta, hogy optimális rendszert építsenek a motorhoz és szimulálják mindenféle gázáramlási modellel milőtt egyáltalán kipróbálnák? Nem igazán hiszem, hogy pl a Yoshirmuránál "ááá vágjunk mán egy ide darabot oszt talán jó lesz" elven működnének a dolgok. Ha kísérletező kedved van, kísérletezz nyugodtan - dícséretes, de aztán ne vinnyogj a megolvadt szelepek vagy a kedvezőtlen motor karakterisztika miatt!

2012. máj. 9. 20:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:
100%

Igen, változhat. A gázok áramlása érdekes dolog, főleg változó hőmérséklet mellett (ahogy pl. a kipufogóban hűl ahogy távolodik a blokktól)...


Ha megnöveled az átmérőt, akkor ugyanakkora kijutó gázmennyiségnél (vagyis ugyanakkora fordulatnál) a nagyobb keresztmetszet miatt lassabban fognak áramolni a gázok és egy nagyobb áramlási ellenállást eredményez a kipufogórendszerben.

Ha lecsökkented, akkor a sebesség növekedni fog, ez sem feltétlenül előnyös.

Ha több lesz a kanyar nő az ellenállás, annak a leküzdéséhez a motor teljesítményéből kell energiát felhasználni - ugye kipufogási ütemnél.

Ha kevesebb a kanyar, akkor csökken az ellenállás, megeshet hogyha egybenyitnak a szelepek akkor némi üzemanyag is "kiszívódik" a kipuba...

Ráadásul könnyen elérheted hogy olyan hangja lesz hogy fél kilométeről is meghallják, az pedig nem előnyös. Egyrészt nem hallasz semmit tőle, a rendőrnek sem tetszik, de ha vele nem is foglalkozol az utcabeliek sem lesz ettől jobb barátaid..


Persze kisérletezni nyugodtan, a saját felelősségedre, de ha tényleg jót akarsz - és nem próbálgatással, hanem valamiféle tudományos alapon - akkor nem olyan egyszerű dolog az...

2012. máj. 9. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:

utolsónak köszönöm a választ! végre valaki ír normálisan!

K G!

tudom h nem játék ez a dolog, de igazából egy átépített simson vázba (ami már nem is mondható simsonnak) szeretnék tenni egy 100ccm-es 4t motorblokkot. de mivel olyan cross stílusú a motor, (ne gondolj tákolmányra!) nem illene hozzá a gyári kipuja. ezert gondoltam, h csinálok egyet. akk tehát ha nagy lenne a keresztmetszete, inkább mint kicsi, az is csinálhatna valami nagy bajt a motorban vagy csak max egy kis teljesítmény vesztés lenne? link a blokkról, kipufogóról: (gyári motor)

[link]

honda utánzat

2012. máj. 10. 10:52
 7/11 A kérdező kommentje:
vagy ha esetleg a gyári végdobját tennem ugyanúgy vissza csak kicsit hosszabb csővel?
2012. máj. 10. 10:58
 8/11 anonim ***** válasza:

Annyira nem létfontosságú a kipu mint egy 2T-nél, szóval nem is csinálhatsz akkora kárt.


Szerintem célszerű lenne a gyárihoz közelítő (de inkább nagyobb, mint kisebb) belső átmérőjű csőből hajtogatni a csövet. Gondolom enduro-szerűen fent akarod elvezetni, szóval nyugodtan hajtsd meg amilyenre akarod, csak ne legyenek benne éles kanyarok. Ha ilyenen ügyködsz gondolom láttál már kipufogót, sehol nem hajlítják nagyon kicsi rádiusszal.

Meg nagyon nagy hosszeltérés ne legyen, de nem fog gondot okozni pár centi ide-oda, ez nem egy 3-4 méter hosszú cső. :)

A gyári végdobot is lecserélheted ha nem tetszik, ott is a lényeg az átmérő. A gyáriban lehet hogy vannak terelőlemezek, ha valami komolyabb dobot teszel fel, akkor abban nem lesznek, hanem a cső fala lesz perforálva, körülötte meg csillapítóanyag. De ez sem gondot okozni szerintem.

2012. máj. 10. 11:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:

köszi szépen a választ! fontos volt! te legalább normálisat írsz!

am így néz ki egyenlőre a motor ha érdekel! :)

[link]

2012. máj. 10. 11:53
 10/11 anonim ***** válasza:

Én csak a saját tapasztalataimat tudom leírni.

2T esetén nagyon meghatározó a kipufógó! A motor felépítéséből adódóan. Olyan 50% befojásolja a teljesitményt!!!


4T esetén szerencsére nem ilyen rossz a helyzet +- 5% körül változhat a teljesitményed!

Nézd meg a nagy gyártók (Akrapovic, stb) teszt eredményeit, a gyári dobokhoz képest ők is csak pár % tudnak javítani a motoron.

A fogyasztás, az más dolog! Tökéletes gáz áramlás esetén nagy lesz a fogyasztás! Kell némi folytás a kipuba!

2012. máj. 11. 20:00
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!