Olyan autóba amiben gyárilag nincs fordulatszámmérő, hogyan kell bekötni?
Konkrétan Trabant 1.1-be szeretnék fordulatszámmérőt. Azt mondták, hogy 6500-ig felpörög a motor, de ez csak találgatás, gondolom akkor elég bele egy 7000-ig szintezett mérő, vagy nagyobb?
És a bekötés: azt hallottam, hogy az alapjárati elektronika kap fordulatszám jeleket és az olajnyomás jelző műszer is kapcsolatban áll vele. Szeretném megkérdezni van-e valakinek tapasztalata mielőtt elkezdek kísérletezni?
Ha értesz az elektronikai barkácsoláshoz lehet ilyet csinálni, biztosan van a neten kapcs rajz is, gondolkodni se nagyon kell.
De sokkal egyszerűbb megvenni. Ha boltból jön dobozban, akkor valszeg lesz mellé utasítás is. Ott le lesz írva mit hova kell kötni, valszeg kell neki egy testvezeték, meg egy másik amin a jel fog jönni. A Trabiban tranzisztoros gyújtás van, arra sokkal egyszerűbb fordulatszámmérőt kötni mint a megszakítósra.
A legtöbb ilyen ketyerét "tjúningos bojrészerek" veszik, ezért szokott/szoktak a mutató mellett lenni lámpa/lámpák is a látvány kedvéért, amit vagy be lehet állítani hogy adott fordulatszámnál világítson, vagy rá lehet kötni az olajnyomáslámpára, hogy világítson amikor leesik az olajnyomás (jellemzően csak leállított motornál). Van a Trabcédeszben gyárilag is ilyen (ha jól emlékszem), felesleges kínlódás mókolni vele.
Gondolom úgysem kínzod padlógázon, szóval elég lesz a 6000-es. A max. teljesítményét gyári adat szerint úgyis 5300-nál adja le.
3 vezeték van:
- a testkábel, amit a karosszériához kell kötni,
- a pozitív kábel, amiről a 12 V-ot kapja a műszer,
- és a jelkábel, amit a gyújtótrafó kivezetéséhez kell kötni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!