Mennyi a végsebessége egy tuning mentes Simson S51B motornak?
Bízom abban hogy tudnak menni 55-60 al.
Néztem neten de nagyon nem írja:|
Amúgy megéri egy ilyen motort venni?Vagy már teljesen elavultak?
Ha nem éri már meg légyszíves mondjatok egy-két Nem olyan drága VÁLTÓS(!!) mocit.Természetesen 50ccm-re gondolok.:P
Előre is köszi a válaszokat.
Szülőzés helyett, gondolkodjunk.
Hívjuk segítségül a matematikát. A matek, egy könyörtelenül logikus tudomány. Nem hazudik. Nem úgy mint egy 30 +x éves mechanikus kilóméteróra. Ami, már új korában is csak "saccolónak" volt jó.
Akkor nézzük a 80km/h végsebességű szimó legendáját:
Ha 80km/h-s sebességgel haladunk, akkor percenként 1333,3 métert teszünk meg. A szimó 0,54 méter átmérőjű kerekének a kerülete 1,7 méter. Azaz percenként 784,3 szor kell körülfordulnia az 1333,3 méternyi táv megtételéhez.
A motorfőtengelye és a hajtott kerék közötti áttételi viszony negyedik fokozatban, egy 51-es szimónál: 11,44:1. Azaz a főtengely minden 11,44 fordulatára jut egy teljes fordulat a hátsó keréken. (Aki nem hiszi, nézze meg a gépkönyvben, vagy szedje szét a gégét és ellenőrizze, vagy szorozza ki az áttételeket.)
Tehát ha a percenkénti hátsókerék fordulatot és az áttételi viszonyt összeszorozzuk megkapjuk a motor percenkénti fordulatszámát, 80km/h-s sebesség mellett.
Az eredmény: 8972,4 főtengelyfordulat/perc.
...hát megnézem, azt a tuningmentes, közel gyáriállapotú simsont amelyik erre képes.
Minden további nélkül, lehet ide tenni cáfolatként olyan sajátkészítésű videók linkjeit, amin jól látszik, pl.: egy a kormányra rögzített gps navigáció pillanatnyi sebességet mérő kijelzője.
A növekvő sebességnél, hatványozottan nő a légellenállás (is). Ami egyre nagyobb teljesítményt kíván. A szimóban lévő teljesítmény kb 60km/h-s végsebességhez elég. Egy 125-ös etz 10,5 LE-s motorja, alig elég a 100-105 km/h-s végsebesség eléréséhez. A 21 lovas 250-es etz, vért izzad, hogy a 120km/h-s tempó fölé repítse a rajta ülőt.
Ez így van!
Akinek a gyári Simsonja 65 felett repeszt, ott valamihez hozzá lett nyúlva.
Nekem egy S50N-es Simsonom van fojtások nélkül. 64 a végsebessége, de ott már majdnem szétrobban a blokk. Megszakítós, gyári BVF karbi, kiherélt kipufogó, 14-es lánckerék.
Barátomnak egy 3 sebességes S51B-je van. Ducati gyújtással és Dellorto 18-as karbival megy az övé 68-at.
A fogyasztása pedig felugrott a normális 2,5-ről 3,5-4 literre. Kicsivel jobb a vége és jobban gyorsul egy hangyányit.
Ennyit erről.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!